4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
smartiz
Ett steg i taget. se till att börja med att skriva ner ALLT på en lång list, sen betar ni av en efter en.
Jag vet precis hur det är att vara slut efter en lång dag jag med.
Pluggar också, till ssk. och därtill har jag två små barn 16 månader och 3,5 år. så dagarna är mer än fulla här med. senaste 5 veckorna har jag även haft en resväg på 3 timmar om dagen till min praktikplats (4 byten, har inte körkort). så nog vet jag hur det känns o inte hinna med vardagen. Men på något sätt blir det då rätt avslappnande ibland att sitta och pyssla med bröllopsplaneringen. en sak i taget blir klar och man ser hur listan på saker att göra minskar.
Lycka till.
jisses vad saker ni har hunnit med, just nu känns d hopplöst här.. pastorn vi ville ha e upptagen o kocken vi hade tänkta oss, som vi "känner" är tydligen upptagen så nu känns det som å börja om på ruta 1... *ledsen*
bruden blå - vart pluggar du någonstans? vilken termin e du inne på? ja pluggar oxå t ssk, i borås.. e inne på 5e terminen, har teori inför c-uppsats för tillfället...jätte kul...not...
tezzilezz
Jag är på 4e terminen vid Sophiahemmet. Har just börjat nosa på c-uppsattsen. Bitvis känns det lite tufft. Visst viste jag vad jag gav mig in på när jag började plugga. Jag valde ju sophiahemmet just av den anledningen att dom är hårdare än dom andra, men ändå, ibland känner man ju att man kanske tog sig vatten över huvudet. Men så tar man sig förbi det där jobbiga svåra och så blir man lite extra glad när man klarat det. O så ser man till o belöna sig själv med lite bröllopsplanering :D
Jag är ännu en brud i högen som gifter mig 4 augusti 2007
brud 4 augusti
Välkommen i gänget!
Bruden blå-ojdå...du har fullt upp du med! Ska inte klaga jag....har ju (tyvärr) bara mig och sambon att sköta om...å så katten då med förståss
tezzilezz-tråkigt att bägge är upptagana! Hoppas att ni hittar nån ny som ni gillar!
Brud 4 augusti-välkommen! Vart ska du gifta dig?
Ni som inte har en präst som ni känner eller har valt har era präster hört av sig till er?
bruden blå - jaha, vad roligt, eller det kan ja föstå att det är jobbigt, det tycker ja med, men ja har faktiskt inte hört så mycket om sophiahemmet, vad är det som gör att dem är tuffare där? Men nu har du ju bara hälften kvar!!
smartiz - men det känns som om massa saker bara går emot oss, o min m2b klämde ur sig något dumt igår oxå när ja berättade d så nu e ja sur på honom oxå!! är så trött på att dra mycket av lasset själv!
jag gifter mig i hemsjö kykan som ligger utanför alingsås den 4 augusti...
Här är ännu en 4:e augusti- brud.
Planeringen pågår för fullt. Vi har en lokal bokad, men den är lite för liten så imorgon ska vi titta på ytterligare en. Det kommer att bli dyrare, men vi vill ju kunna bjuda så många som möjligt.
Hur gör man med middagen efter vigseln? Jag menar....Vi vigs kl. 15:00Jag räknar med 40 min -1 timme...sedan ska gästerna in till stan ( ca 8 km)till festvåningen. Vilken tid passar att starta middagen, då?
tezzilezz
Jo tack o lov är det mindre än hälften kvar *S*
Det är en privat högskola, och dom är ju lite speciella. DOm har sina egna sjuksköterskekläder, det är väl det som folk mest brukar känna till om sophiasystrar. Dom gråa kläderna, kjolen och den lilla hättan som man får välja att ha som färdig sophiasyster.
Sen kommer väl kraven på eleverna från skolans ursprung. Det handlar om historia och om att den instiftades av drottning sophia och dom vill hålla lite på sina traditioner.
Det är en väldigt liten skola, men dom är väldigt måna om sina elever, och man får verkligen full uppbackning i sina studier. Så även om utbildningen bitvis känns tuff så ska jag inte klaga, jag har tur som hamnat på en så bra skola försöker jag tänka.