• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • gabriella johansson

hej hej jag gifter mig oxå den 4:e augusti..i hemsjö kyrka.utanför alingsås

• tezzilezz

hejsan chrissa och gabriella o välkomna... hur går det med planering och liknande??

• Stefans fästmö

iiih, nu är det mindre än 6 månader kvar!! Känns så verkligt!! Igår satt vi o kollade i gamla bröllopstidningar på deras checklistor, pratade om vad vi ska göra härnäst. Men vissa grejer är så konstiga, en tidning tyckte tex att man ska beställa brudbukett 6 mån innan, men inbjudningarna behöver inte skickas förrän 2 månader innan! Då har vi satt OSA... :D Och buketten behöver ju inte beställas förrän max en månad innan...

• Gudinnan

tezzilezz - åh den ser underbar ut! Verkligen jätte vacker.

Här kommer en länk till våra inbjudningskort, locket är genomskinligt.
    www.familjeliv.se/hem/embla79/galleri.php

Har du nån länk till era? Visst är det mysigt med boxar?

• Gudinnan

tezzilezz - kortet består egentligen av 3 kort/papper som är ihoplimmade ovanpå varandra men det syns dåligt på bilden. Det är först ett vitt papper, sen guld-ivory och sen ovanpå samma vita som underst. Så det blir som en ram runt kortet. Sedan har vi klistrat på en orkidee i hörnet.

• chrissa

Tezzilezz

Tack för välkomnandet! Jo, tack planeringen går väl bra....önskar att man va arbetslös just nu.....så man kunde sitta här framför datorn hela dagarna!

Kollar lite på festprogram just nu. Har Ni några roliga tips?

• tezzilezz

gudinnan - ja har itne tagit kort o lagt upp någonstans än.. är inte så duktig på hemsidor.. ska försöka ta tag i detta.. Din klänning är underbar!!!! Boxarna med, ser inte riktigt ut som våra... du får se så fort ja lagt upp dem.. Men ja håller med om att det är mysigt, & väldigt uppskattat!!!

• cafebi

Hej

Var inee och kollade på era boxar, dom var jättefina!! Men hur skickar ni dom?

• Gudinnan

tezzilezz - tack!

cafebi - vi kommer att försöka lämna de flesta personligen, sedan kommer våra familjer att åka ut och lämna till de som bor i närheten av där de bor. Resten skickar vi i vadderade kuvert.

Boxarna ska dessutom läggas i cellofanpåsar med genomskinliga adresslappar, ev ett brunt sidenband runt, har inte riktigt bestämt mig än.

• Sussili

Jag gifter mig också den 4/8. Har bokat kyrka, det gjorde jag redan i oktober då min sambo friade, festlokal, fotograf och frisör. Jag har tur för min frisör tar bara 500:- (har bokat in tid med henne i 3 timmar).

Har precis gjort färdigt inbjudningskorten och nu när jag läser era inlägg så blir jag väldigt sugen på att posta dem. Måste nog dock ringa till kyrkan först (i morgon) och dubbelkolla så att det inte har blivit något missförstånd med vår bokning. Sedan skickar jag nog ut inbjudningarna. Vi ska endast ha ca. 30 gäster och det är bara min mamma, min syster och hennes sambo (de ska vara värdpar och toastmasters) min sambos vuxna barn samt våra grannar som vet att vi ska gifta oss. Nu glömde jag, en av mina kompis ar och hennes man vet ju också. Han ska ju viga oss. Men det blir nog ingen överanskning för de andra, trots att jag verkligen vill att det ska bli det, för vi har ju varit ihop i 10 år så de bara väntar på att vi ska ta detta steg.

Vi håller även på att titta/fundera på bröllopsresa. Malaysia blir det nog. Vi har betsämt att vi kör ett mindre och billigare bröllop (buffé och alkoholfritt - eftersom hälften ändå inte dricker alkohol) och sedan satsar vi en större peng på resan istället. Jag är ju dock 41 år och min sambo 55 så det kanske är därför vi gör detta val (vet inte). Jag har dock aldrig varit gift tidigare, men det är alltid något jag drömt om, och nu ska det ju bli av....

Svar på tråden 4 Augusti 2007