• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • kela81

cafebi-välkommen Ja...det känns verkligen mer nu när det är 07 Själv sitter jag och försöker få ihop en lista på allt som ska göras...för att få lite mer koll...kan verkligen behövas

Är det nån här som ska gå på bröllopsmässan på grand hotell???

• maljor

Hörrni, vad får ni betala för er fotograf? Och vad är det som ingår då?

• 4/8

Vi ska också gifta oss den 4 augusti och har en liten fundering. När ska ni skicka ut inbjudningarna. Vi funderar att skicka dem i början av mars är det för tidigt?

maljor
    Vi ska låta min bror ta korten, så för oss kostar det inte mer än en present. Jag har läst i andra trådar, pratat med redan gifta vänner att en fotograf kan kosta upp emot en 8000-10000kr, men då vet jag inte riktigt vad som ingick i priset.

Jag tror att priserna varierar väldigt mycket och att det kan vara värt att ringa runt lite. Problemet är bara att tiderna håller på att ta slut!

Lycka till!

/F&A

• maljor

Vi har våran fotograf och har bestämt vårat paket som kommer gå på 8000 men då (tycker jag iaf) att det ingår väldigt mycket.
    1 läderalbum med 12st 20x20cm foton inbundna
    30st tackkort (foto, kort och kuvert)
    7st förstoringar att ge bort
    och såklart reseersättningen

Eller är det ett "normal"pris vi har fått?

Vi ska skicka ut våra kort om 1 månad bara *längtar*

• Gudinnan

Vi skickar ut våra i början av mars och har OSA-datum den 4 juni.

Ang fotograf så har vi anlitat en fotograf som kommer att vara med oss hela dagen, allt från frisören till sent in på natten. Han tar 9000 SEK och då får vi alla bilder högupplösta och får framkalla själva, kanon tycker vi!

• tekanna

Vi ska nog skicka ut inbjudningarna nu i februari/mars hade vi tänkt. Det är ju semestertid som vi ska gifta oss och vill gärna att alla bjudna ska komma...

Fotograf har vi inte ens tittat på ännu... Låter som ett dyrt kapitel, men det kostar kanske så mkt.

• maljor

Nu har jag fixat underkläder till bröllopsnatten oxå. Vann en auktion på tradera för 68!!!kr

• cafebi

Hej igen,

Skriver inte så flitigt har inte hunnit.

Vår fotograf kostar 4900:- för en timmes jobb och sen ingår ett album med 12 bilder. Så ni ver´kar ha ett bra pris där det ingår mycket.

Vill bara tipsa om en hemsida som har specialicerat sig på att göra Maggie Sottero kopior. www.millybridal.com
    Jag har beställt min klänning därifrån och jag hoppas att den kommer och att den är lika fin i verkligheten, för nu kommer det otroliga den kostar endast 199 USD och 50USD i frakt. Vilket totalt motsvarar 1800 sek.!!! Min blivande verkar skeptisk, men jag har kollat upp en massa och det verkar ordentligt, dom har även en "affär" på e-bay. Jag meddelar senare om den har kommit eller inte. Leveransen skulle ta 35-40 dagar.

Hihi hoppas..

• Bruden blå

Här händer det saker.
    Idag hämtade vi ut våra ringar. Dom är sååååå fina. Mannens är riktigt härligt snygg i precis hans stil, den kommer passa honom utmärkt. känns så rätt.
    Och min som jag designade själv känns också helt klockrent bra. Älskar den. Dom hade ju lånat in min förlovningsring för att göra en matchande skena till vigselringen, och det har dom lyckats klockrent med. Prismässigt tror jag att vi fått bra priser också. Sen tog det bara 1,5 vecka att göra ringen. så jag är riktigt nöjd. Nu är det bra otåligt att få ha den på sig också :D
    Sen kom även våra save the date magneter idag. Så nu händer det saker, skönt att känna att det går frammåt. Merparten av dom dyra posterna är betalda redan.

• kela81

bruden blå-vad fick du betala för din ring?

Svar på tråden 4 Augusti 2007