4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Melleni (4/8-07)
Det är lika illa här. Jag beställde en ny brudklänning i förrgår, lämnade måtten och betalning idag.
Och då har jag redan två jättefina här hemma. totalt livsfarligt att titta på klänningar ;)
Bruden blå
Ler.....
Jo, skönt o få vara lite för sig själva, samtidigt som man inte vill vara helt själva hela tiden..=) Vi funderar på Grekland.. men ingen av oss har varit någonstans innan så vi vet inte vad som är bra o inte...=/ Skulle gärna vilja åka till det där stället med hotell på vattnet...det verkar jättefint men svindyrt!! =( Skönt att det blir bättre med magen...hoppas du blir/är frisk nu!!! =) Angående det här med bröllopstårta.. vart kan man köpa det? Har itne ens börjat titta på det än...känns som om tiden bara flyger iväg!! Håller fortfarande på med inbjudningskorten..det tar en evighet att göra klart dem..=) Ska nog få lite hjälp i veckan..=) Ja har bokat tid för provning av bröllopsklänning nu..=) 2 februari..=) Vet itne om ja ska sy elelr köpa än.. får se om min sömmerska kan göra en sån klänning som ja bestämmer mig för..=) Kikade på vigselring igår också...=) Har väldigt svårt att bestämma mig...typiskt mej..men ja vet nog hur den ska se ut nu...kommer bli underbar!!! =)
Ahhh! Håller på med inbjudningskorten! Blir tokig! verkar vara totalt okunnig på att kllippa och klistra och har dessutom tappat allt sinne för design.... Funderar på att strunta i allt och beställa färdiga.... Gör alla egna inbjudningskort?
Mysprick
Less is more... Är den gyllene regeln.
Vi gjorde egna enligt den principen och är jättenöjda.
Köpte vita dubbelvikta i flerpack.
knöt ett blått sidenband runtom. Och på det bandet fäste vi två metall-guld-ringar som krokar i varandra. Klart!
bruden blå
Låter som att vi har samma färgtema... :) Vi har koboltblå, ivory och guld. Våra inbjudningskort är faktiskt oxå vita med blått band och detaljer i guld! :D
Stefans fästmö
Precis. Vitt, blått och gulddetaljer.
Sen har vi nog valt blått mer generellt, inte någon specifik blå, utan blått lite genomgående.
Royal blue på min klänning
Blå handväska
Blå safirer i vigselringen
Blå klänning åt näbben
Blå servetter
Blå band på inbjudningskorten
Blå kuvert
Blå bakgrund på save the date magneterna
Blå blommor på bröllopstårtan
Blå glas ljusstakar som bordsplacering
Och nu funderar jag på hur jag får in blått i brudbuketten som jag vill ha lite annorlunda. Gärna en boll på snöra med några små blå blommor. Så vi får se vad det blir, men blått blåttblått blir det. Och så en hel del vitt och lite gulddetaljer.
Låter jättefint! Vi har nog mer hälften vitt, hälften blått, med gulddetaljer. Grundfärgen är som sagt koboltblått, men vi tar inte så hårt på det om det blir nån annan blå... Men snarare djupblå eller klarblå än ljusblå.
Jag ska ha vit klänning, vet ej handväska, "vanliga" ofärgade diamanter i ringen. Tärnan får själv välja klänning, vi har sagt att den gärna får vara blå men det känns inte så viktigt. Dukningen kommer gå i blått o vitt, alla trycksaker går i blått, vitt o guld. Buketten blir oxå blå o vit, kanske med nåt guldband, ev med nån röd eller rosa blomma som bryter av lite. Blommorna på bord, dekorationer osv blir mest vita o blå, ev nån röd eller rosa där oxå - beror på om det blir lite "tråkigt" med bara två färger, eller svårt att hitta fina blå blommor.
Var gifter ni er? Vi gifter oss i Älvsåkers kyrka söder om Göteborg. Vi kan ju tipsa varann om dekorationer, blommor o sånt! :D
Har trixat lite, kanske blev det inte lika fult som det först kändes... Har tänkt om lite och ska köpa lite nya saker, men nu är vi igång iaf! När skickar ni ut era inbjudningar?
mysprick
Vi ska skicka ut i mars, innan folk börjar bestämma semestern. Iofs vet nästan alla om datumet redan nu, men ändå... Sen sätter vi OSA till 4 juni, lätt att komma ihåg o innan folk åker på semester.