4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Hej på er allihopa!
Det var ett tag sedan jag var inne här nu.. För en månad sen var i princip ingenting klart, men nu känns det som om det börjar falla på plats.. För oss handlar det nog lika mycket om att komma överens med varandra om hur vi vill ha det...
Knepigt det där... För ibland ser jag den STORA sucken bara jag börjar nämna plannering. Jag har det i huvudet hela tiden, dekorationer, inbjudningar, organisation etc.. Kan klämma ur mig saker som, "det där skulle vara super snyggt på borden" varpå han säger "vilka bord". Ni försår kanske hur jag menar.
Klart är iaf:
Lokal
Borgligvigsel och vigselförättare
Klänning
smink
på gång är:
Menyförslag
Inbjudningar
Men nu är det mer konkreta saker som behöver fixas, och det är ju kul att sitta och pyssla och fundera lite..
Lokal bokad
hallå alla brudar'
åste bara fråga hur långt innan ni gifet er säter ni o.sa datum???
jag ska gifta mej i augusti min sambo säger att de räcker med att vi sätter osa datumet 1 juli. jag hade tänkt mej midsommar iaf sen åker juh många på semester, han fattar inte hur mycket det är i sluttampen att göra.
typiskt karlar
Har ni bokat bröllopsresa än? Jag börjar känna lite panik inför det, augusti är det ju många som åker i...
Vi kommer sätta osa datumet 1a juni. Eftersom det är semestertider så vill vi ha lite extra tid på oss och även ge våra gäster lite extra tid, så inbjudningarna kommer troligen gå ut i april.
Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i slutet på februari eftersom många kommer börja boka utlandssemestrar då plus att vi har många långväga gäster som måste ha nånstans att sova. Kommer nog ha osa sista maj el. första juni så att vi kan fixa allt det sista i lugn och ro.
Har inte bokat våran resa än eftesom vi fortfarande inte vet om vi kommer ha råd att åka dit vi vill =(=(
Hallå tjejer!
Har nu kommit hem från indien... Köpte ingen klänning där men min kille sydde upp en kostym till bröllopet och så köpte vi RINGEN! Känns väldigt pirrigt att ha gjort det, så igår lämnade jag in den för värdering här hemma. Kan bara hoppas att vi inte blivit lurade....
Kanske inte så romantiskt, men om vi får lite pengar över funderar vi på en sista miunten efter bröllopet. Dvs om det inte snart står klart att vi har pengar till en resa... Skulle vara härligt att komma iväg bara vi två...
Hej, jag kommer att försöka få ut inbjudningarna i slutet av januari/början februari, så att inga semestrar kommer i vägen för någon som gärna vill komma!
Osa blir nog den 15 juni, det ger oss bra med tid för att syssla med presentation i vigselprogram, fixa med mat och dryck, samt om det skulle bli några ändringar!
Har inte tänkt så mycket på smekmånad - kommer nog inte bli mycket pengar kvar efter bröllopet - kanske ska vi önska oss bidrag i bröllopsgåva...
Jag har tänkt få ut inbjudningarna i mars, innan folk börjar bestämma semestrar. Fast så gott som alla våra gäster vet iofs om datumet redan... :) OSA tänkte jag ha till 4 juni, exakt två månader innan. Lätt att komma ihåg...
Vi har börjat tänka på bröllopsresa, funderar på Korsika, men har inte kollat upp nåt än. Men det är nog bra att börja snart, är ju mitt i semestrarna... Och vissa bolag har ju boka-tidigt-rabatter, såg att Ving tex har 600 kr i rabatt per person före 31 jan...
trippa-förstår precis hur du har det...jag ahr lite gett upp det där med att komunisera om dekorer och så...det tar jag med tärnan...å sen innan jag köper nått så säger jag till honnom...
gudinnan-tänkte boka i februari...var å hämtade lite kataloger igår....vart ska alla åka ??? Ni som sak åka????
Stefans fästmö-det var ett bra osa datum! Ska nog "sno" det av dig
Igår var jag å köpte lite papper till korten, ska prövamig fram lite så får jag se vad det blir för något...hur ser era kort ut???
smartiz
gör det! jag kan maila bild på klänning o kort om du vill? Var är det förresten du gifter idg, har minne som en teflonpanna - inget fastnar... ;)