• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • kela81

stefans fästmö-ja...det blev det,,,,en sincerity 3079

• Melleni (4/8-07)

Ush har precis fått veta att min blivande svärmor inte ska med på bröllops mässan med oss, jag som verkligen hade velat det. Vi har köpt fyra biljetter men eftersom en som de känner fyller 40 den helgen så kunde hon inte. Jag vet att 40 är stort men är inte bröllop de med? De är ju bara engång man planerar och har sig innan sitt bröllop. Hon sa att hon kunde men sen glömt bort att han fyller 40 då. Jag har en bra svärmor och därför hade jag velat ha med henne som smak råd och bara få en stund tillsammans. Men så kan de va.... Får bjuda med nån annan:(

• Stefans fästmö

Melleni

Vad tråkigt! Tyvärr är det väl så att bröllopet är väldigt mycket större för oss som gifter oss än för andra, även våra närmaste. Så även om det är jättesynd är det väl bara att acceptera om hon hellre vill (eller kanske känner att hon bör) gå på vännens 40-årsfest. Det kommer fler tillfällen för er att planera och mysa tillsammans!! Om du vill kan du ju ha henne med när du köper klänning, väljer smycken, bestämmer mat... det finns så mycket!! :) Jag är just nu besviken på min tärna som kanske kommer vara borta hela sommaren före bröllopet (hon pluggar utomlands så vi ses inte i veckorna heller) så jag vet hur det känns när inte alla är lika uppslukade av planerna som vi! Men hon kan ju vara jätteintresserad av att planera med dig, bara att hon känner att hon vill eller bör gå på festen!

• Stefans fästmö

... i terminerna menar jag... ;)

•  bruden från småland

hallå tjejer

imorgon är det 7 månader kvar tänk va tiden går fort, hur långt har ni hunnit???

• Bröllopstokiig

7 månader kvar idag! Tjoho! :D

Vi har klart:
    kyrka
    lokal
    klänning
    kläder brudgum
    tärna, marskalk, toastcouple
    köpt avecer
    bokat frisör
    bestämt hur trycksaker ska se ut

funderat på men inte bestämt:
    mat
    ringar

kvar att köpa/ bestämma:
    skor
    underkläder
    bukett
    dekorationer till festlokalen
    göra trycksakerna

• Stefans fästmö

Hur ser det ut för er?

• tezzilezz

Oj, alla har hunnit med så mycket, känner mig lite efte ri planeringen... men ja ska sätta fart nu! Är så svårt att hinna med allt när man pluggar samtidigt!! Men vi har bokat kyrka och lokal. Nästan bestämt maten, bokat kock. Börjat med inbjudningskort o funderat på andra trycksaker. Hittat sömmerska som ska sy min klänning, ska bara välja modell..=) Bestämt brudgumskläder. bestämt tärna och marskalk, inte bestämt toastmaster elelr värdpar. Ja, det känns rätt okej nu ändå när jag tänker efter...=)

Mässan ni pratar om...är det den i gbg? Ja försöker få min blivande man att vilja följa med men han följer mest med för att han vet att det betyder mycket för mig...

Såg att ja skrev ett inlägg häromdan att ja itne sett det på hemsidan... är det någon som vet något??

• Stefans fästmö

Det brukar vara en bröllopsmässa i Gbg, men den finns inte med på Svenska mässans hemsida än så frågan är om det blir nån i år...

Kom på att vi ju har musik kvar att bestämma oxå! Både till kyrkan o festen... Hmm, det är ju en del kvar...

• tezzilezz

Men vad tråkigt... har verkligen sett fram emot den!!! Var kan man åka då på mässa? Stockholm ligger lite långt bort...=(

Svar på tråden 4 Augusti 2007