• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • viktualia

Lapinette -

tänk så här: om 25 pers dricker 4 drinkar a 6 cl sprit så går det åt drygt 6 liter sprit.

men det beror ju på hur man blandar, om flera spritsorter används i samma drink, om drinkarna blandas av nån som vet vad man håller på med, om man använder måttsats när spriten hälls upp och hur mycket groggvirke som finns...

sen beror det ju dessutom hur många som verkligen dricker drinkar med sprit i...

...några tankar...

• Lapinette

Är där inne och kollar men hittar inget om hur mycket folk dricker ! Himlans svårt att beräkna. Förutom sprit har vi en dunk vitt och en dunk rött för de som vill...eller när spriten är slut.

• Frejis

Sweet: japp, det är första gången med bisolvon. Minns jag rätt att det också var första gången för dig och att det var ganska kort tid före ÄL som du tog det? Väntar med spänning hur det går för dig och hoppas att tanten tar en låååång och härlig semester.

Jag känner ganska tydligt att ägglossningen är på väg. Vad mycket man känner sedan man har börjat känna efter ordentligt ;)

Det här med män och föräldraledighet... jag tror dock att på vissa jobb går det inte att vara föräldraledig tillräckligt länge. Inbillar mig att det handlar om en slags trovärdighetsfaktor. Min man säger dock att det går och att det ofta är kvinnor som inte vill släppa "sina" månader ifrån sig. Kanske... får väl återkomma med en update hur det blev här hemma när och det väl blir aktuellt *knasigt med verbtempus, men jag orkar inte rätta"

Hur är vädret hos dig Sweet?

• Frejis

Lapinette: hur mycket brukar de dricka? Det kan vara så olika, är folk på festhumör så kan det ju gå år en hel del. Vad är det för sprit ni har tänkt er att bjuda på? Vin, drinkar, whisky...?*gissar vilt*
    Jag skulle nog räkna en vinflaska per person. Skulle inte vilja hamna i det läget att folk vill ha något i sina glas, men barskåpet står tomt.

• Lapinette

Har en dryg liter gin, en dryg liter bacardi, en nästan full vaniljvodka, en dryg flaska citronvodka, en flaska mörk rom, whiskey och lite annat smått och gott. Sen en box rött vin, en box vitt vin ...och mannen kom på en smart idé - vi köper öl (observera vi dricker aldrig öl...därför kom inte den idé förräns nu).

• Lapinette

Tror inte ens dessa gäster kan tömma vårt barskåp men vill inte behöva bjuda på årgångsviner, cognac och andra dyrgripar. Har nu räknat på spriten vi har hemma och vinet och det borde räcka till 4 drinkar var och 2 glas vin per person. Sen finns de dem som jag vet bara kommer att titta förbi (en är gravid och ska ha i februari och den andra gifter sig helgen efter...förstår om deras tankar är någon annanstan).

• Frejis

Mannen kom förbi nyss och jag frågade mannen hur mycket vin han skulle räkna med *alltid bra med en second opinion" han säger en halvliter per person (om folk inte kommer att ta med sig egen vin). Sprit har ni nog ganska gott om, men jag skulle nog köpa lite mer vin om jag var du :) *hm, en liter vin per person var nog i överkant;)*

• Frejis

Jo, vill tipsa stockholmare om utförsäljning på Cervera på PUB. 40% rabatt och en massa trevligt porslin och annat. Var där och handlade Villeroy & Bosch idag, kunde bara inte så emot :( :)

• Lapinette

Vår Villeroy ska tyvärr utgå så vi köpte nästan allt de hade på deras butik på Nybrogatan i höstas. Fick lämna kvar allt där tills vi hade flyttat. Toppen!

Tycker att det är en cocktailparty så det är drinkar vi ska dricka och inte vin. Vinet har vi bara köpt utifall att någon inte vill dricka drinkar. Sitter här och skriver ned recept som går att göra med spriten vi har hemma. Ska printa ut och lägga på bordet.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???