• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Jessie76

Jag tänkte mer praktiskt om det är möjligt.... FSK och så vidare alltså... Man borde ju inte förlora mer än om man gör tvärtom?

Sweet - jag tror ingen tar illa upp, och jag förstår att du reagerar. Det blir nog så eftersom man jämför hur det är i Sverige - mammaledig kontra hur det är i Sverige - pappaledig vad är mer fördelaktigt? Man tänker nog inte på att va tacksam för hur man har det....
    Hörde när vi var på bröllopsresan, vi åkte ju med en engelsk båt, om hur det är i england. Där är det nog ungefär som i USA tror jag.

• Bröllopstokiig

Vickan, min man är VD för ett större tyskt bolag. Problemet är först och främst att det är bara män i styrelsen och de är tyskar, de har inte förståelse för svenska lagar etc.
    Sen tror jag min make kommer kunna lösa vissa delar, MEN är du VD (oavsett) så har du inte möjlighet att bara sticka och lämna ditt företag och personal att sköta sig själv för att du ska vara pappaledig, då har du inte det VD jobbet särskillt länge till. Men som Lappis skrev kommer man kanske kunna kompromissa, så att man är hemma 1 dag i veckan en längre period.

Hur som helst, så gör inte detta i slutändan ett smack för min del, eftersom jag gärna slipper jobba + att jag gärna ser att vi har mer pengar i slutet av månaden (vilket vi inte haft om jag jobbat i stället)...

• _koko_

Ang karriär och barn tycker jag det viktigaste är att inte karriären går före barnen! Läste om något dagis där några föräldrar ville ha barnen på dagiset när föräldrarna själva hade semester...

• viktualia

hm.. jaaa det har ni ju rätt i.. har bara så himla svårt att se mig själv "släppa greppet" om karriären och maken och jag tjänar inte tillräckligt för att ha barnflicka. hm.....

.. pluggade så himla länge och har inte jobbat så länge.. känns konstigt att ta ett kliv åt sidan i karriären innan jag ens etablerat mig... men så vill man ju inte bli en FÖR gammal mamma... FAAAAAAN vad svårt....

näeee jag är inte redo för ungar helt enkelt... (är i Ciccis sits med långt till både mina päron och sväron)

... så jag fortsätter nog knapra mina piller och smygläsa er tråd i lagom dos...

• Lapinette

De flesta av mina väninnor har varit hemma i ett år med sina barn och sedan har mannen varit hemma i allt från 3 månader upp till 6 månader. De flesta pappor jag känner som varit hemma har tagit sommaren...förstår inte varför??...

• klotjohanna

Snälla hjälp mig!!!!!
    Jag har förstått att ni i denna tråden är baddare på allt som har med graviditet att göra.
    Sedan min senaste mens har jag haft sex EN gång. Denna ynka gång använde vi inte skydd hela tiden. Dom senaste dagarna har mina bröst växt och jag har jätteont i dom. Jag har även en diffus värk i magen, inte riktigt som mensvärk men nästan. Blev lite orolig och kollade upp när jag skulle ha blivit med barn och fick svar på det datumet vi hade sex.
    Är jag med barn??????
    Ska inte ha mens förren om en vecka så jag kan inte testa mig än.
    Snälla, snälla hjälp mig..... jag tror jag blir galen

• Bröllopstokiig

Inte mycket att göra tjejen, köp RSFU's gravtest, de kan ge utslag tidigare. Annars får du snällt vänta!
    Vi kan inte säga det ena eller det andra för det kan vara både symptom på graviditet och mens!
    Hoppas det inte är grav om du inte vill det, låter ej så...

• Liten med Mindre

Du har nog bara att vänta och se klotjohanna. Symptomen låter onekligen misstänkta. Men många av oss som kämpat länge har haft samma symptom och sen ändå fått mens till stort förtret.

• Lapinette

Vickan - jag har jobbat i snart 19 år så om jag är borta i 1 år så dör nog ingen (jobbar ju inte inom vården direkt he, he). Min man har däremot pluggat mycket längre, är yngre än mig och mitt uppe i sin karriär.

Sen ville jag att vi skulle börja vårt gifta liv i Sverige dels för att vi har så bra mammaledighet samt närhet till min mamma. Hade vi bott kvar i Cannes hade jag varit utan jobb, ingen mammapeng, ingen svärmor etc.

Men som sagt...nu kan den där lilla knodden komma!!!! Nu är vi här, bor tillsammans, har bra jobb....och så blir man inte på smällen.

• klotjohanna

Jag vet varken ut eller in. Vill jättegärna ha barn men nu palnerar vi bröllop till sommaren. Finns ingen plats för mage i klänningen......

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???