• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Viktualia, Är inte det olagligt i Sverige?

• nu är jag fruL

vickan
    enligt lag kan ett svenskt företag inte säga att en kvinna inte får vara mammaledig.

• viktualia

Page . jo men enligt svensk lag är det lika olagligt att neka pappan som mamman...

• _koko_

Lapinette - jag har en sån man! Skulle bli förvånad faktiskt om han klarade av att vara med på förlossningen.

Jag tror kanske att män som inte VILL vara hemma med sina barn ofta har andra värderingar också som inte tilltalar muggles (eller mig heller för den delen). Om man inte KAN av vilken orsak det än må vara är ju en helt annan femma. Man kan ju inte tvinga en person att vara föräldraledig om det innebär att h*n blir arbetslös!

• nu är jag fruL

jo men det är ingen som har sagt att de kan neka mannen heller.
    Problemet är ju att ciccis make inte jobbar för ett svensk företag

• viktualia

hm.. det jag är nyfiken på är om ni känner till nån tjej som varit i Ciccis mans situation - det finns väl tjejer som jobbar för utländska företag också...

• Bröllopstokiig

Om man nu vill jobba och göra karriär på båda håll så får man väl skaffa barnflicka då, det kommer jag göra tror jag. Jag har ingen jag känner i närheten och till mina föräldrar och svärföräldrar är det 55 mil!

• nu är jag fruL

det finns vel ,lika många lösningar på problemet karriär barn som det finns par.

Tycker man att jobbet är viktigast så löser man det så att det fungerar att jobba /typ barnflicka osv.
    Är familjen viktigast så delar man vel på hemma tiden.

det är vel upp till alla människor.

jag skulle inte satsa på min karriär så att jag inte är hemma alls. Jag har inget behov alls av att klättra osv. men alla är ju olika

• _koko_

Jag vet förresten flera mammor som inte låter sina män vara pappalediga för att de själva vill vara hemma, så man kan inte skylla allt på männen eller arbetsgivarna!

Därmed inte sagt att jag tycker det är en bra idé med fler "pappamånader" för det gör jag inte!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???