• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

cicci
    Så känner jag också...ibland när jag vill utnyttja chansen att vara hemma. Att jag ska vara hemma jäääämt.

Och angående mental stimulans är jag inte ett digg orolig. herreguuuud det kan man vel skaffa på andra ställen än jobbet. Och vad det gäller sysselsättning så är jag ÄN mindre oroad.
    jag kommer garanterat vara i stallet JÄMT
    ja när jag inte fikar med cicci och snartis och andra ev gravida/mammalediga då
    För det ska vi göra mycket, eller hur!

Har en kollega som åkte till stallet och ställde barnvagnen vid ridbanan fun kade hur bra som helst att rida
    fy vad bra.

Sen kommer maken bli flitig besökade i stallet, för att ta hand om barnet när jag rider.

Hmmmmm jag kommer nog få LOV att vara hemma länge om jag ska hinna allt.
    Jag ska dessutom tenta av tyskan osv.

• sweetstreet

Syrran jag ska jobba på labbet nu. men det är skönt att dead linen är över. Nu kan man ju jobba mer i sin egen takt (eh, som du ju vet blir det ju rätt mycket då.... särksilt som jag håller på med ES celler) men det känns ändå skönt att vara "tillbaka".

• Storasystern

Frullan, du vet att hålla dig sysselsatt minsann! :)
    Jag tycker det verkar jättebra! :)

Jag är glad att mannen _vill_ vara hemma, men det kanske är optimistiskt att tro på 50/50, kanske 60/40??

• _koko_

Jag har ätit tårta, nananananaaana. :D

Snartis - jobbigt med krismöte!!! Skönt att du är en så bra tjej att de inte skulle klara sig utan dig! :)

Ang mammaledighet känner jag att jag skulle kunna vara hemma hur länge som helst, men samtidigt måste jag tänka på livet efteråt...

• sweetstreet

ja det där med stimulans är säkert olika och väldigt personligt.
    Fast jag har flera kompisar som verkligen saknade jobbet efter typ 4-5 månader och som var jätteglada när de började jobba efter typ 7. Och en kompis har eget företag så hon började jobba på halvfart efter ett halvår typ och tyckte det var perfekt! Då fick hon ju både tid med barnet men hade ändå andra grejer på g.

• sweetstreet

Jag har fakiskt även kompisar ett par stycken där pappan varit hemma mer än mamman. Så det fungerar ju det med :)

• Snart så....

frullan vi ska ju vara barnvagnsmaffia!!!! Klart vi kommer att fika och hitta på massa roliga saker.
    Sen hänger jag gärna med till stallet om du vill ha sällis hahahah jag kan stå med barnvagnarna i mitten på ridhuset och gasta på dig :D :D

• sweetstreet

Men näe nu måste jag dra till jobbet!

hörs mer senare!

och Lapinette!!!! Håll tanten borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag ska försöka sända lite energi till dig som du kan använda mot henne! Gemensamma krafter kanske kan skrämma bort henne?! :)

• Bröllopstokiig

Måste bara tillägga att min man vill vara hemma, men att hans styrelse inte skulle tillåta det. Är man VD för ett företag så kan man inte bara vara pappaledig helt plötsligt, för då får man sparken o då är man ganska lost!

• Snart så....

hmmm vi kommer nog inte ha 50/50 just pga sambon tjänar massa mer än mig.
    Han kommer ta några månader ihop med sommaren

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???