• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Fast, så är jag ganska dålig på mitt modersmål, det känns lite krystat så jag vet inte om jag kommer klara av det.

• Page

Inget är omöjligt Jessie, ni kanske har arbeten som det går att göra så med!

• nu är jag fruL

Klart jag fattar cicci.
    Har dessutom bott i tyskland i två år och skulle bli ytterst förvånad om de lät din make vara hemma utan att bli vansinniga.
    Näe du i ordningslandet tyskland ska man jobba.... särskilt som man.

Apropå andra länder så är det SUPER bra om du pratar ditt modersmål med barnet page!!!!1 Det MÅSTE du göra.
    Oroa dig inte över svenskan det lär sig barnet ändå hur enkelt som helst om det växer upp i sverige.

Kolla bara alla invandrar barn som växer upp i familjer och områden där INGEN vuxen pratar svenska. De lär sig ändå och får ofta tolka åt sina föräldrar.

näe har man ett språk att ge gratis till sina barn s¨å SKA man det. Jag har alltid varit skitsur på farsan för att han inte lärde oss sitt modersmål. Hans försvar var att morsan inte pratade det. Buuuuuu säger jag. han hade kunnat prata det med oss

• Lapinette

Vårt barn (OM det blir något) kommer att bli trespråkigt. Jag svenska, min man franska och tillsammans pratar vi engelska. Bor vi här skulle jag kunna tänka mig att han/hon får gå i franska skolan. Skulle vi bo i Cannes så hade vi valt den internationella (eng) skolan.

Sen är det ju så även för min make att han inte jobbar på ett svenskt företag utan ett israeliskt/amerikanskt och jag tror inte hans chef har en aning om vad som gäller i Sverige.

Som sagt...vi får se den dagen vi har fått barn...för det verkar vara lättare sagt än gjort.

• Lapinette

Vem är inte sur på pappa för att han inte ville ge sitt språkarv vidare. Att ha japanskan gratis hade inte varit helt fel. Har inte ens något japansk mellannamn. Han tyckte att jag skulle vara svensk. Fine, men jädrans vad dumt.

• Lapinette

Ang att inte skaffa barn om mannen inte vill vara hemma. Det kan ju vara så att han vill vara hemma men att hans arbetssituation säger nej. Sen så har jag hört tjejer som säger att de inte skulle föda om mannen inte vore med på förlossningen. Ursäkta mig, skulle min man vara rädd för att se blod så skulle jag inte vilja ha med honom på förlossningen. Skulle då även oroa mig för honom som stod där svimfärdig och grön i ansiktet.

Nu vet jag att min man vill vara med men skulle han bli nojjig/nervös så skickar jag ut honom.

• Page

Jag håller med att man bör lära barnet sitt eget modersmål, problemet är att jag pratar det så sällan själv och jag vill inte att det ska prata någon fulvariant.

Jag har tyvärr ganska höga krav på hur man uttrycker sig så jag litar inte till fullo att andra ska lära upp mitt barn på så sätt som jag vill. Nu låter det som om jag är en språkHitler, och det är jag inte!!! Detta ingår i nojior som säkert kommer att släppa den gången det är dags.

Lapinette, 3 språk? Tänk om man hade fått det gratis? Jag kanske kan få en av mina kompisar som är suverän på engelska att prata engelska med det framtida ynglet?

• viktualia

Bara nyfiken

Lapinette skrev just: "han vill vara hemma men att hans arbetssituation säger nej."

Känner ni till några tjejer som i princip är i den sitsen - att deras arbetsgivare säger nej till att vara barnledig?!
    Om ja - hur har de löst frågan?!

• Page

Lapinette, din pappa kan lära ert barn japanska! Häftigt! Så kan de ha ett "hemligt" språk tillsammans.

• Snart så....

Jessie, jag tror det är möjligt fast kanske är bättre att dela upp veckan istället? Tror att man blir väldigt splittrad över att flänga och inte kunna planera sin dag. Då tror jag det är bättre att du kanske har mån-ons och maken resterande dagarna

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???