• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Cicci - det där är så nedrigt att andra kan diktera såna saker som i praktiken förbjuda pappaledigt. :(

Du får besöka honom på jobbet ofta och luncha och så - så hinner han springa ut och byta blöjor och få lite pappagöra han med. :)

• mugglesfan

Personligen skulle jag nog aldrig ha skaffat barn med en man som inte vill vara hemma (obs, det här är ingen anklagelse till ngn!!!!!!!! bara min personliga åsikt).

Nä fabriksmedarbeterskor - nu måste jag rusa till den väntande taxin! Ev hörs vi imorgon kväll när mina tyska kollegor har gått hem och jag kan surfa utan örnögon...

• Bröllopstokiig

Min make är inte VD för ett svenskt bolag, det är där skon klämmer. Tyskar skiter i hur man gör i Sverige. Men han kan säkert lösa det med att vara hemma en fredag eller så.

• nu är jag fruL

hoppsa
    det tror jag faktiskt inte på muggles. Om du hade hittat din drömprins och han hade alla rätt, skulle du rata att skaffa barn med honom bara pga av detaljen att han inte ville vara hemma?
    Det tror jag inte. Din barnlängtan har nog varit större än så tror jag.

fast detta är min gissning.

kan nog inte riktigt sätta mig in i att en man INTE vill vara hemma. Skulle vara ok för mig efterson JAG vill vara hemma.
    Men har ej funderat på det då maken garanterat vill vara hemma.

• nu är jag fruL

ja svenska bolag är betydligt lättare att ha att göra med.

I vissa europeiska länder, eller rättare sagt, de flesta så får ju kvinnan inte vara hemma mer än 13 veckor hon heller. Att en man ska vara hemma har de aldrig hört talas om.

så jag tror att ciccis make har ett betydligt större problem än vad de som är vd för svenska företag har,

Folk utomlands blir ju helt stumma om man berättar hur vi har det här vad det gäller mamma och pappa ledighet.

• Snart så....

Jaa min sambo kommer kräva att få vara hemma. Han och min bror sitter och planerar ihop när de ska vara lediga så det kan vara på landet(västkusten), dricka öl och jaga runt barnen på tomten.

• Bröllopstokiig

Tack Frullan för att du förstår!
    Sen är jag INTE feminist och har inte några problem alls med att inte min make kommer vara hemma så mycket... men alla göra ju det som passar dem bäst oavsett

• Page

Jag har tänkt mig att jag ska försöka tala mitt modersmål med barnet (vilket barn??? Det känns som det är milslångt dit) så min största oro är att barnet inte kommer kunna prata svenska lika bra (då maken kommer att vara frånvarande).

Lapinette, har du funderat något på detta?

• Snart så....

Min sambo vill vara hemma mer än 10 dagar efter förlossningen. Ska försöka anpassa lite med semester så han kanske är hemma i bästa fall 1 månad :)

• Jessie76

Jo att dela om man vill på tiden så att säga - typ 6 månader var. Men jag menade dela på dagarna samtidigt.. Är det möjligt?
    Att jag jobbar fm och han em typ...... Hajjar ni?
    Det skulle va kul för oss Men det kanske inte ens går?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???