• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Victory

Nä, sista dagen jag testade var i fredags. Då hade det blivit svagare. Det var som starkast på onsdagen.

• Bröllopstokiig

Okej då fattar jag!

• Snart så....

har just varit på akutmöte med företaget :(
    De ska göra omorganisera inom företaget där de främst ska se över arbetsrutiner och befattningar.
    *gulp* var står man nu påväg att bli mammaledig??
    Jag har varit på flera möten där ledningsgruppen frågat hur jag jobbar osv. Tydlingen så är det problem på flera ställen men min roll fungerar väldligt bra. Tror att de kommer göra om så de klonar min roll till flera, fast det är bara spekulationer.

• mugglesfan

Page: ang 6et så var jag mer het på gröten än vanligt (ung som jag brukar vara vid ÄL annars) de första veckorna. Förmodligen för att man hade lite extra flytningar, slemhinnorna blir känsligare, jag kände mig k*t helt enkelt Mannen märkte det och det var inte till ngn nackdel direkt. Den senaste tiden har det där suget försvunnit så nu är jag som vanligt igen (sugen ibland, ibland inte). Men jag mår ju precis som Cicci väldigt bra (förutom mitt humör då ). Inget illamående hittills.

Ang tärna: jag menade inte att man enl mig måste ha tärna för att få en möhippa. Själv skulle jag aldrig vara så småsint att jag inte ordnade en möhippa för en kompis även om jag inte var tärna. Men vad jag menade var att eftersom hon uppenbarligen har lite handfallna kompisar så kanske det hade funkat bättre med att ngn känt sig manad att ta tag i det om hon nu haft en tärna. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har iaf mejlat både brudgummen och en av de andra tjejerna och skyllt på att jag är på tjänsteresa (vilket ju iofs är sant) och att jag inte har möjlighet att ordna men att jag gärna är med om det blir ngt. Så blir det iaf inga missförstånd att alla tror att jag fixar... Jag övar på att bli bättre på att säga ifrån (du hade mer rätt än du förstår när du skrev det du skrev om mig Page )!

• mugglesfan

Snartis: lagligt tror jag att det är såhär - när du kommer tillbaka från din mammaledighet så har du rätt till en tjänst men du har inte automatiskt rätt till samma tjänst som du hade innan (rätta mig om jag har fel ngn!). Men i praktiken brukar väl företaget fixa en vikarie så att du kan komma tillbaka till samma tjänst som innan, särskilt om det har funkat bra som det verkar.

• Meddelande borttaget
  • mugglesfan

Är jag den enda som inte tänker vara hemma så länge det är möjligt? Först tänkte jag att vi skulle dela exakt lika 50/50 och då kommer jag tillbaka till jobbet efter ca 9-10 mån men eftersom jag har BF i slutet på aug kanske det praktiskt blir så att jag går hem from semestern i år och tom semestern nästa år, så då blir det ju 1 år iaf... Mannen får ta halvåret som kommer efter det (minst 6 mån!). Uj, jag tror att jag kommer att klättra på väggarna efter 10 mån... Men vad vet man om det?

• sweetstreet

Men HAAALLLÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!

Mitt nyss skrivan inlägg hamnade i filtret!!!!
    Vad ÄR detta????

Skrev inte ens något jag kan komma på var svodrom, eller snusk eller nå´t!!! :o

Näe nu belv jag också sur! :(

• mugglesfan

Det händer så mkt i mitt jobb, nya saker att lära sig hela tiden. Jag kommer att ligga såå efter i kunskap när jag missat ett år. Men det är det värt!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???