• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

fast det är ganska skönt att chefen vet om det för då slipper man mörka när man är borta/må dåligt.
    JAg måste bara få veta hur det blir med bonusar och sånt när man försvinner.

Någon som vet hur det blir med ledigheten? får man nya dagar trots att man är mammaledig?

• Liten med Mindre

En privat bubbelpool med nytt vatten kan ju inte heller vara farligt väl? Den som nu har råd...

• mugglesfan

En annan sak jag är sur på (nu öser jag ur mig här!) är att jag på ngt oförklarligt sätt förväntas dra i en möhippa för en tjej som jag alls inte känner av de tjejer som känner henne bättre?! Hur gick det till??? Jag känner henne via min man, dvs brudgummen är fd jobbarkompis med min man och vi har träffats typ 4ggr sammanlagt (alltid med våra respektive). Eftersom vi är bjudna på bröllopet så hörde jag mig för hos brudgummen om det var möhippa på gång. Han gav mig 2 namn och när jag ringde dem så hette det "men vad bra att det blir möhippa i alla fall", "säg till om jag ska hjälpa till med ngt". HALLÅÅÅÅ, det är DU som känner henne hade jag lust att säga men kunde inte med för jag är för snäll och mesig (Cicci, jag behöver en kurs hos dig ). Imorse fick jag ett mejl från brudgummen att han kommit på fler personer som jag kunde ringa (bla hans bröders sambos) och lite instruktioner om vad hans tjej gillar(?). Ööööööhhhh... varför ber han inte sina bröders sambos att dra i alltet istället, de är ju i praktiken åtminstone hennes svägerskor. Irriterad är bara förnamnet. Jag mejlade iaf honom att jag är i Tyskland hela veckan och att jag hoppas att hennes kompisar dra i det... Känns taskigt men va fan... Jag är gärna MED på möhippan men ordnar, näe.

Så, nu fick jag gnälla ur mig lite till! Tack....

• mugglesfan

JAg menade typ jacuzzibad i en relaxavdelning, typ som man brukar göra på möhippor... Men varför skulle det plötsligt krypa in bakterier när man är gravid? En del av mina kompisar badar (alltså havsbad) tex inte när de har mens och har tampong för de har hört att det är infektionsrisk. Det har jag hört är en myt och jag badar alltid även om jag har mens/tampong och jag har aldrig haft ngt som helst problem med det. Jag vet att jag borde fråga BM men de är så svåra att få tag på och jag tänkte att ngn här kanske visste säkert.

• Page

Mugglesn
    Fy vad jag blir ARG för din skull! Varför förväntas du att fixa med möhippan? Ring till brudgummen och tacka för förtroendet (!) men säg att du inte har tid. Brudens kompisar borde skämmas!!!!

• Liten med Mindre

Det kan ju vara att du har lättare att få infektioner som gravid kanske? Är det inte lättare att få ex urinvägsinfektion?

Eller att risken är samma, men konsekvenserna av att få en infektion är större?

Slemhinnorna blir väl känsligare har jag för mig någon har tagit upp - och då är det ju lättare för bakterier att få fäste också.

Spekulerar - fråga en sjukvårdskunnig för säkerhetsskull.

• Page

Jag förstår inte heller detta med infektionsrisken för kvinnor men jag ska spekulera lite...

Hmmm, immunförsvaret får sig kanske en törn när man är gravid eller har mens och därför är det lättare att drabbas av infektioner. Sen är det säkert individuellt (som vanligt) vem som har lätt att drabbas av infektioner i mufftrakten. Vissa får urinvägsinfektioner lätt andra inte.

Jag hade problem med infektioner på livmodertappen ett tag (äckligt). Gynekologen sa att det var felaktig bakterieflora som hade krupit in där (ännu äckligare) så jag har slutat helt med tamponger och stringtrosor. Sen dess har det varit lugnt.

• Snart så....

kan intyda att slemhinnorna blir känsligare!! mkt av mina blödningar kommer från slemhinnorna som är sköra....

• Page

Säkert därför vissa blir täppta i näsan också. Slemhinnorna altså.

• BrudSommar2006

Jag tycker också det är trist att man inte får bada bubbelbad/jaccuzzi längre men har läst att man absolut ska undvika sådan på allmänna relax/simhallar så jag har inte tordats. I helgen ska vi däremot bo på hotell där det finns bubbelbadkar på rummet. Det kan väl omöjligt vara någon fara, där tappar man ju upp vattnet själv.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???