• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Page: jag tror absolut att du kan få mens även om du inte haft ÄL. Normalt växer en slemhinna till och 14 dgr efter ÄL (om man inte blivit gravid) så är det ett visst hormon som gör att slemhinnan släpper och det är den som är mensen. Hormonet utsöndras kanske inte om du inte haft ÄL (har jag för mig) men så småningom släpper slemhinnan ändå och då kan mensen te sig mer riklig och hålla på längre (kanske för att slemhinnan blivit lite större under tiden, vad vet jag). Så tror jag att det funkar. När jag hade min maratonblödning på 11 dgr i höstas (gången innan det tog) så trodde min BM ev att jag inte haft ngn ÄL men grejen var att den gången kom mensen 1 vecka för tidigt så det låter inte riktigt så heller.

• mugglesfan

Page: hur gick det förresten hos arb.förm? Hade de ngt superjobb att förmedla (var det det i Luleå el var det bara ett skämt )?

• Snart så....

men herregud, inte ska man väl behöva ha en tärna för att få en möhippa?? Våra bästa vänner hade varken bestman eller tärna och vi (jag+ sambo) ordnade deras möhippa/svensexa för det. Krävs lite extra planering och smygande för att få tag på gästlistan mm :D
    Men de hade superkul iallafall :D :D

• Bröllopstokiig

Måste bara säga att jag vill hem nu, jag är såp himla uttråkad! Phuuu jag orkar inte ta tag i någonting just nu!

• Moppy

Jag är oxå såå uttråkad. Är tillbaka på jobbet på riktigt nu efter en massa resor och det är såååå segt....

Jag är riktigt trött på mitt jobb och vill bara bli på smällen och leva mammaliv NUU!! Lyllos er som har det att se fram emot...

• Bröllopstokiig

Jag sa det till min mamma i gpr Moppy, att åtminstonne har jag bara 4 månader kvar att jobba! Ska ta semester 6-7 veckor med innan bebisen kommer, sen är det mamma-ledighet och det ska bli helt fantastiskt skönt! Ska vara hemma så länge jag kan!

• Page

Aha...är det så mens fungerar? Ja, ni har pratat om det tidigare men jag minndes inte vad det var för svar.

Muggles,
    Inga superjobb på g. Inte ens ett trist ett. Min abftant föreslog att jag skulle arbeta utomlands ett tag. Hon är snäll och så men jag vill inte arbeta utomlands. Krav krav, jag vet.

• Snart så....

hahahah du tänker lika som mig Cicci, måste bara få kläm på det där med mammadagarna hur man ska räkna,hur mång aman ska ta ut osv...

• Page

Muggles, kan jag få din e-post adress igen? Tänkte skicka kort till dig. Jag har fortfarande inte tagit några nya men jag skickar ett där jag är renare. Gammalt i för sig men jag har ju inte åldrats en dag sedan jag gifte mig 99!

• Liten med Mindre

Åhej åhå - jag just suttit 20 min med läkaren i telefon och fått veta att det i alla fall finns andra magmediciner som jag kan prova - ifall jag tror att medicinen påverkar chansen att bli med barn. Inte för att hon trodde det, men att det kunde vara värt ett försök.

Så blir det inget nu så hör jag av mig till dem före nästa ÄL. Skönt!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???