• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Näe Muggles! INTE kommer du behöva tampisar!!!!!!!

Och du det var ju jättesmart att klistra in teten! :) kanske ska jag börja härmas...

Men u måste jag till jobbet. Det är egentligen helgdag här idag (Martin Luther King Day) men jag tänkte ändå jobba. Men eftersom det är helgdag känner jag att jag ju ändå är "duktig" som ska jobba så jag känner mig inte superstressad att komma iväg tidigt så det var kul att kunna titta förbi här innan. :)

• Storasystern

Hörru Muggles, här ska det inte bli några MF inte! Har man kommit så långt som du har nu så ska krypet stanna därinne i sina beräknade 9 mån! Så det så!

God morgon Sweet! Grattis till att arbetet är klart! Hurra! Så vad ska du göra nu?

• sweetstreet

Om jag varit hemma i Sverige hade absolut velat dela 50-50!!!!!!!!

Tycker det är lika viktigt för barnet att vara hemma med pappa som med mamma. Och jag skulle ju aldrig kunna säga att jag vill vara hemma längre för varför skulle jag ha rätt till det jmfrt med min man. Han har ju lika stor rätt att vara hemma med vårt barn som jag. Näe, det hade nog blivit en rätt lik fördelning tror jag. För oss iallafall

• Bröllopstokiig

Min make tjänar så mycket mer än mig och sen är han VD för ett tyskt företag, där man inte har förståelse för Svenska lagar, så jag kommer vara hemma själv. Men det är å andra sidan precis vad jag vill Så det blir bra. Ag det intulektuella och stimulansen därvidlag, så finns det olika aktiviteter man kan göra som mammaledig som hör i hop med det tidigare nämnda, tex grupper av business women som träffas och diskuterar affärsmöjligheter och annat under ledigheten, så om jag nu mot förmodan behöver det, så kan man ju få det!
    Jag vill verkligen inte jobba! Det ska man ju göra hela jäkla livet!

• Lapinette

Vad jag har uppfattat från min omgivning så behöver man minst 6-7 månader med sitt första barn. Man kommer att vara helt väck!

Själv hade jag funderingar över att jobba hemifrån ett par timmar i veckan men det bara skrattade några väninnor åt. "Ja, så brukar folk säga men det funkar inte". Jag har så svårt att släppa jobbet och ska jag ha någon som kör mina projekt vill jag absolut vara med och styra.

Dock är jag på en väldigt flexible arbetsplats där det absolut går att jobba hemifrån (förutom när man behöver träffa kunder) så det skulle gå...beroende på hur pass intresserad man själv är. När den där lilla pyret kommit så släpper man alla tankar på jobb och annat.

• Storasystern

Lapinette, det låter dåligt! Sluta med det! Drick vin och skräm bort tanten!!!
    Fast min mens var också lite tidig, fast bara en dag...

• Lapinette

Här blir det inte heller tal om 50/50. Mannen vet knappt var det är samt att han tjänar dubbelt så mycket som mig. Rent ekonomiskt skulle det vara en jätteförlust för oss.

• sweetstreet

Jag har även lite svårt för argumenetet att "han tjänar så mycket mer så vi har inte råd". men vad f-n vad är det som är viktigast???? Man har ju dessutom minst 9 månder på sig att lägga undan pengar varje månad som man kan använda när han är hemma för att fylla ut inkomsterna med. Jag gör så redan nu eftersom man här i USA inte har rätt till föräldrapenning. man ska vara glad om man öht får vara hemma någon månad eller två utan betalning och ändå inte få sparken! Så jag har ytterst svårt för vissa svenskars attityd till detta. Grrr!
    Så nu vet ni det. ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna, men som jag nyss skrev, jag är inte alltid så diplomatisk... :?

• Lapinette

Så mycket vin jag har druckit i helgen så borde tanten hålla sig på ett oändligt avstånd! Hmmm...har hittills aldrig fått den för tidigt...så vi får se vad som händer.

• Storasystern

Min man tjänar dubbelt så mycket som jag gör, men vill ändå vara hemma 50/50... Fast vi har inte pratat så seriöst om det, så vi får väl se hur det blir, OM det blir.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???