• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • A.M.

Jag tycker doppresenter skall vara för framtiden (typ silversaker, smycken o dyl). Eller riktigt bra bebissaker (som t ex arabias muminservis i porslin med liten kant på tallriken som gör det lite lättare att äta själv), alternativtbabyantologier med kända och omtyckta sagor/sånger/rim & ramsor (typ Barnkammarboken, eller Min Skattkammare, eller Barnens Älsklingar).
    Det är sånt jag själv köper till nydöpingar och sånt jag hoppas att mina barn får när de döps ...

Hej alla förresten, hoppas ni mår bra!

• _koko_

Här blir det inte heller några dop, om det nu blir några barn. ;)

Har även satt in pengar i redan startade fonder i barnets namn (typ moppefond, språkresefond osv), men skulle nog inte spekulera själv...

• Page

Man kan köpa ett vin från då barnet är föddt och som man vet står sig tills de är vuxna. Lite konstigt att köpa alkohol till barn, man ska nog känna sig för hur förärdrarna är.

Böcker, smycken eller placerade pengar tycker jag funkar bäst.

• nu är jag fruL

hej A.M
    Hur går det i mjölkcentralen
    hur länge ska du vara hemma förresten angående vår debatt om mamma ledighet?

• _koko_

Håller i övrigt med A.M. - hej själv, kul att du kikar in! :)

• nu är jag fruL

OBS
    Förtydligande
    jag skulle ALDRIG köpa en flaska vin till ett dop. Det var ett skämt.

• viktualia

FruLlan - tårtspadar kan man använda till annat.. tex ta paj och gratäng med... (fast det är klart.. silvertårtsspade använder jag inte då...)

Jag tycker att man ska uppvakta barnet - men det är min åsikt. Och ge saker som kommer till användning så fort som möjligt. 18 års presenter ger man ju så till 18 åringar om ni förstår vad jag menar...

Fårskinn kanske vore något också - bra att ha grej!

• A.M.

Mindre:
    Vi köpte tårtspaden på Carat på Drottninggatan (hörnet Wallingatan) de hade några i priskalssen 350:-, fast de flesta kostade 700-1000kr (i silver)

• Liten med Mindre

Hej AM!
    Kul att du får tid att kika in.

Jag tycker också att dopsaker ska vara sånt man har glädje av länge. Alternativt sånt som är relaterat till det faktiska dopet, typ bibel eller nåt sånt.

• nu är jag fruL

Jag håller med vickan (hej förresten ) om att man hinner köpa alla grejer som tårtspadar osv som en 18 åring kanske behöver senare.

Så det bästa är då kanske en placering åt barnet....

fast hmmm svårt

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???