• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Men normalt tror jag att min BIM skulle vara den 17-18, men nu är den alltså ett antal dagar sen, så kanske runt 22-23???

Om cykeln inte rubbat sig alldeles så att jag inte längre har samma antal dagar mellan ÄL och BIM ¨såklart.

• sweetstreet

Lååångt kvar med andra ord. Så jag FÖRSÖKER att inte fundera så mycket på det. Och hoppas att tiden ska gå snabbt till BIM då.

• Lapinette

Då BIMar vi nästan samtidigt i slutet på nästa vecka. Jag vet att jag frågat förut och att du skrev något diffust som innebar BIM i en hel vecka. Sorrry!!! Ska nu hädanefter skriva upp det på en post-it och sätta på datorn "Sweet BIM 17-22".

• Storasystern

Ok Sweet, det var inget jag känner till, men jag kan slå upp det i PubMed! ;)

Jag håller med om att det är svårt att hålla reda på när folk BIMar. Vi borde ha en lista! ;)

Ni som har koll på läget och graviditeter: Innan fostret blir försörjt av modern kan man dricka sprit då? Vi har ett presentkort på en bra restaurang och det ingår vin!!! Måste ju veta hur jag ska planera användandet av kortet! ;)

• sweetstreet

Ja och jag tror Page BIMar nu i dagarna.

• sweetstreet

Syrran om u jobbar med DNA.skador (var det det??) vilken typ jobbar du med då? NHEJ eller annat????

Och Mindre, kul att du känner till lite av den här konstiga biologiska världen.

Har även andra kompisa som är civilingenjörer med "biologiskt/biokemist/bioteknisk" inriktning. :)

• sweetstreet

Nu börjar jag faksitk bli lit trött. Så jag ska nog lägga mig ändå. Fast att jag har 2 sidor till att "ta bort"... :(

Natti Natti!
    :)

• mugglesfan

Syrran, innan du BIMar och runt där de första veckorna är det nog ingen fara, iaf om du dricker måttligt. Enl Cicci börjar fostret försörja sig på moderkakan from v12 (innan dess på gulkroppen) men jag slutade dricka alkohol när jag plussat ändå. För säkerhets skull liksom. Det är ju så mkt annat som jag inte kan påverka så jag kände att det lilla kan jag göra iaf för att maximera att allt går bra.

Förresten: jag tror att AM skrev här om blödande tandkött. Min man läste i sin "Du ska bli pappa"-bok att hormonerna gör så att tandköttet blir extra känsligt, så man ska som gravid se till att man har ännu bättre tandhygien än förut (typ tandtråd mm). Ngt att tänka på kanske... (Jag hade inte hört talas om det förut)

Sweet och syrran: en fråga till er vetenskapskvinnor - har man lyckats utröna varför vissa barn föds med grava utvecklingsstörningar. Jag menar, grejen med MF är väl att kroppen sorterar ut foster som har grava fel - varför sorteras inte dessa foster ut? Blir det fel i "utsorteringsmekanismen"? Ibland ser man ju en människa på stan som sitter i rullstol och är helt "borta", både kroppsligt och mentalt, alltså mkt värre störningar än tex Downs. Det tycker jag är lite konstigt. Finns det ngt svar på det?

• nu är jag fruL

hej tjejer
    har suttit i möte...
    jäklarns vad ni varit aktiva.

KOkos: du svarade inte, går du och får din spruta i em?

muggles:_ mycket intresasnt fråga!!!!!!!
    ja varför föds det barn emd väldigt grava störningar när kroppen sorterar bort foster????
    Vaför får dom vara kvar.
    Hmmmm intressant
    kroppen är helt klart konstig...

sen att jag skrev att jag inte hade symptom men var trött... hmmm tänkte inte på att det ÄR symptom. Kanske för att trött kan man ju vara ändå...

• Page

Hej till alla i förbifarten. Ska infinna mig på arbetsförmedlingen snart och diskutera mitt värdelösa yrkesliv! Tjoohoo! Älskar de där möterna:
    ABFtanten: Jaha, vi har inget att erbjuda dig...men du söker väl arbete? Jaha, här har vi då ett deltidsarbete i Luleå, sök det!
    Jag: Jaha, ok, då får jag göra det. Något annat?
    ABFtanten: Ska du inte plugga lite till kanske?

CicciL och FruL:
    En analys av era liv och personligheter kommer någon gång i kväll! *gnuggar händerna* Tänk bara på att det bygger på fördomar och fantasi och att jag kan vara enkelspårig!

Ha en bra dag å ni yrkesarbetande kvinnor!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???