• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och det här med att prata med folk man aldrig träffat är ju en rätt lustig sak.

Håller med dig att till viss del kasnke man är "hjälpt" av att man inte ser varandra och då inte får några förutfattade meningar.

Och det känns så kul att man faktiskt kan börja gilla folk jättemycket "bara genom chattning"! :)

• sweetstreet

Fast med tanke på er tidigare diskussion här så kan ni ju även börja med en lista med allas BMI....! ;)

Haha! Jag vet inte men att bo i USA är verligen som att leva i "low-fat-no-carbs-skimmed-milk-decaf-samhället". Iallafall här i New York.

Själv bryr jag mig faktiskt inte särkilt mycket. Har aldrig varit tjock eller öveviktig. Men heller aldrig supersmal.Tycke det är synd attdet är så mycket urseendefixering nu. Känns verkligen som betydligt mer än när man själv var typ tonågring. Men jag ka ha fel. Kanske beror det på hur mycket man "tar åt sig" också.

Det är ju ytterligare en sak man kan lägga till sina nojjor över framtida barn. Tänk om man får barn som får värsta ätstörningarna ellerkänner sig helt fel p g a utseendefixeringen runtomkring dem??? Vad gör man då?

• sweetstreet

Egentligen är det skrämmande när jag tänker efter. För jag känner så ¨ånga tjejer som har eller har haft ätstörningar, anorexia, bullemi....
    Jättesorgligt tycker jag.

Själv skulle jag nog aldrig kunna få det för jag älsakr mat! Det var en sak min mamma sa till mig när jag flyttade hemifrån: "det är iallafall EN sak jag inte behöver oroa mig för och det är om du kommer att äta ordentligt, för det vet jag att du kommer!" Och det stämde
    Sedan har jag kräkfobi å bullemi känns inte heller som en överhängande fara precis. Däremot är jag orolig för om man får en "kräk-graviditet" för det vet jag inte riktigt hur jag skulle klara.

• sweetstreet

Kolla Page, nu har jag nästan dränkt dina själviska inlägg med mina själviska...! ;)

• Page

Hehehe, jag kan inte låta bli Sweet....

Page:
    BMI: 17,5
    BIM: 13-15 januari
    Skostorlek: 36 sommarskor, 37 vinterskor
    Fötternas utseende: långa, smala och lite knotiga. Stort mellan stortån och tån brevid. Alltid mycket kortklippta tånaglar.
    BH-storlek: A-kupa, B-kupa om jag är på ett optimistiskt humör.
    Hår: mörkfärgat, kort. Inte page utan en bob!

Tihi

• Page

Illamående måste vara ett pestigt gravsymptom. Jag är hellre förkyld i en vecka än magsjuk en eftermiddag!

Våra nojior är nog bara som det låter, nojior. Tror inte att någon här skulle överföra ngt till sina barn, man kan faktiskt hålla det knäppa tillbaka. Jag lyckas lura skolbarnen att jag älskar stå där framme vid tavlan och att jag inte alls tycker att det är pinsamt. Jag kan säkert lura mitt framtida barn att jag är en riktig vuxen individ.

• Page

Samhällets utseendefixering är oroande men jag hoppas att om de har en bra grund att stå på att de kan undvika bry sig om vad andra tycker. Hoppas hoppas!

• sweetstreet

Hm, undervisar du ibland Page???

• sweetstreet

Jo jag hoppas också att folk inte ska bli så utseendefixerade, men jag tror att det i en viss ålde kan vara svårt att värja sig.

Frågan är väl egentligen hur "djupt" utseendefixeringen går. Jag var själv ganska fixerad vid detta när jag var i tonåren, men nu har man liksom gett upp! Ingen idé längre. Bortkastad tid ;) :D

Så länge det inte handlar om att folk blir "skadade för livet" så gör det ju inget med en dos utseendefixering. Egentlgien. Men inget är ju bra om det går till överdrift.

• Page

Japp, på en högstadieskola. Det jag egentligen kan är bara svenska. Men jag drabbades av hybris någon gång och tackade ja till engelska, hemkunskap och So-ämnen! Jag är riktigt dålig på engelska och geografi men det funkar om jag läser på innan. De flesta elever befinner sig på My name are XXX så det är ganska lugnt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???