• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

jessie - Undrar vad bm skulle säga då... :)

syster yster - nej, vi bestämde ju att det var pms pga kommande plus!!!

• mugglesfan

fruLlan: du är rolig. "Jag har inga symptom fast jag är ju så förbannat trött!" Hmmmm... Där har du nog ett ganska tydligt symptom. JAg känner inget jag heller men jag tänker precis som Jessie att sålänge det inte kommer ut slemmiga röda blobbar och gör ont så borde allt vara finfint därinne.

• sweetstreet

Syrran, jag känner mig inge trött... Eller jo kanske lite då. Men jag arh suttit och försökt korta ner texten i typ 4 timmar nu..... Har lyckats korta ner den 1 (!!!!) A4!

Hm, nu är det bara 2 kvar. Alltså dubbelt så mycket. Om det tar lika lång tid så har jag alltså.... få se... jo runt 8 timmars jobb framför mig.
    Härligt! ;) NOT :(

Jag har därför bestämt att inte lägga mig än. Ska hålla ut och vara duktig så länge det bara går.

• Storasystern

Jessie, inget ont i bröna här inte... Inte ens lite... :( Fast det brukar jag inte ha innan mens heller. Inget ovanligt där alltså!!

• sweetstreet

Förresten undrade du vilken kromsomavvikelse det var (tror det var du??)

Den kallas 1p36 och är en deletion (fackspråk som beytder att en del av kromsomen saknas) alldeles vid telomeren (mer fackspråk som betyder i änden av ) kromosome 1.

Det är ca 1 barn på 5000 som föds med den sjukdomen, så den är inte så jättevanlig. Men det är den vanligaste "telomera" deletionen (hm, svengelskt).

Jag vet även att denna kromsomskada även har hittats i vissa typer av cancerceller. SÅ även cancerforskarna jobbar med den, men med helt andra frågeställningar förstås.

• sweetstreet

Jag brukar få ont i boopsen innan mens. Så det är inget jag skulle kunna få en AHA-graviditets-upplevelse av.

• Lapinette

Sweet - jag har säkert frågat förut (har ett minne som en krokus...kunde inte komma på någon bättre liknelse just nu) men när har du BIM? Känns som jag frågar om BIM konstant här inne...tur att jag åtminstone har koll på min egen.

• sweetstreet

Haha! Ja Lapinette, nu tycker jag verkligen att din skiva har hakat upp sig!!!!!! ;)

BIM hit och BIM dit. Är det det enda du kan tänka på nuförtiden va?!?!?!!!!

*suckar tungt och klia mig på näsan*

Jajajaja jag ska väl försöka ställa in tankarna på BIM jag med då´rå.

(för det har jag ju inte alls gjort innan du frågade :? :D :D )

• sweetstreet

Näråd Lapinette ingen fara. Jag har själv otroligt svårt att komma ihåg folks ÄL och BIM etc. Brukar fungera med minnet om man cyklar i samma takt med någon för man har ju mer koll på sig själv. Och om man har sällskap på cykeln brukar det hjälpa minnet. :)

• sweetstreet

JAg vet inte säkrt när jag BIMar faktiskt.
    Min ÄL var ju ett antal dagar försenad nu sist så jag gissar att BIM blir det då med?

Och jag har inte räknat ut det nya datumet än eftersom jag har varit begravd i jobbjobbjobbjobbjobb... mMen nu får jag väl ändå ta och försöka sluta klaga över det!!!!!! Vem var det som nyss sa något om skivor som hakat upp sig!?!?! VA?!?!?!?! *hötter åt mig själv med pekfingret och rynkar pannan*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???