• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

page
    ser verkligen fram emot analysen av mig. enkelspårig, inskränkt, och fördomsfull är precis vad jag hopppas på det skulle passa mig

usch jobbigt att stå utanför arbetsmarknaden. har det inte börjat lätta något än? Aklla hävdar ju att det är högkonjuktur och att allt snurrar för fullt. Men jag vet flera som tycker att det är ont om jobb ändå...
    hoppas att du hittar något snart. vad vill du jobba med?

• mugglesfan

Page: jag vill gärna ha en analys också Ska bli kul att se vad du får fram!

(Förresten har jag inom mig alltid uttalat ditt namn som päjtch - som "sida" på engelska - inte paaaach, som frisyren på franska. Lustigt... )

• nu är jag fruL

så utallar jag det också mugglan

• Frejis

Hej hej, smygläsande Frejis kommer försiktigt fram. Har inte så mycket att bidra med här i tråden längre och det är tusen dagar kvar till BIM. Först ska Älen komma och den väntas någon gång nästa vecka, torsdag eller fredag, i min konstiga hoppiga menscykel (från 26 dagar till 30 dag, hm...)

Page, har för mig att du skrev någonstans att du har läst litteraturvetenskap. Det har jag också gjort, i några år, med vansinnig passion och intresse, men det var inte så många så pratade om arbetsmarknaden på den institutionen. Självfallet upptäckte jag inte det i tid, vem bryr sig om sådana bagateller när man läser Foucault & Dante (typ...;) och har spenderat några år som doktorand i ämnet (nästan, litteratur är det i alla fall). Håller med Syrran och Sweet - forskare har inget liv eller iaf inte så bra liv som det ibland kan verka.

• Frejis

Cicci - grattis till de fina Nupp siffrorna. Pick*n har blivit hela 13 cm - hurra :) :) :)

• Drömma

Jag vet två saker jag inte ska göra som förälder:

1. Det är fredag em i tunnelbanerusningstrafik. Folk knölar sig in i vagnen på t-centralen. Då kommer jag med min barnvagn och bara ska på, gärna med en lös unge bredvid. Jag pressar helt sonika på vagnen fast det är fysiskt omöjligt.

2. Klockan är lunchtid. Tillsammans med mina föräldrarlediga vänner bestämmer jag mig för att okupera en hel sushirestarurang. Inte för att äta i första hand utan för att dricka juice, amma och bara umgås. Att det finns folk som inte är lediga hela dagen utan bara har en timmes lunch rör mig inte i ryggen. Det är ju ett fritt samhälle.

• Liten med Mindre

Ja - vill också veta hur Page ska uttalas? Språk är skoj. :) Inte för att jag är bra på fonetik - men du kanske kan lyckas ge oss en fingervisning?

På tal om uttal. Det blev så skoj (tycker jag då, kanske inte ser ut så i skrift), vi skulle förklara för en fransman vad kladdkaka är.

Jag och tjejerna som kan franska försökte med olika fina variationer på chokladtårta/chokladkaka. Men det där rätta "kladdiga" var svårt att få till. Då klämmer maken, som inte kan ett ord franska, ur sig att den är [klöddiiiig], med det rätta franska "hemliga armén"-uttalet. Samtliga höll på att bryta ihop och fransmannen förstod nog precis vad vi menade. :D

Lapinette - hur förklarar du kladdkaka på franska?

• Lapinette

Ehhhh...har nog aldrig gett mig in på det!

• Lapinette

Dock har jag nog tänkt mig Page på franska och inte ens funderat över att det skulle vara en sida. Konstigt...för vi pratar engelska hemma.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???