• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Kul att se dig här igen Frejis trots att du tyckte du inte hade ngt att bidra med (är det ett krav förresten?????? )

Uj, jag borde verkligen ta tag i mitt jobb nu, måste förbereda inför Tysklandsresan. Men det är så svårt att komma igång. Ung som när man ska börja plugga till en tenta. Har man väl kommit igång så brukar det funka rätt bra (tur att inte BT fanns när jag pluggade för 100 år sedan).

• _koko_

muggles - har du provat typ amedei eller valrhona?? Det finns t ex en fantastisk amedei-mjölkchoklad!!! Generellt tycker jag bäst om choklad gjord på bönor från venezuela, men är jag sugen på en maraboukaka duger inget annat! :D

• Liten med Mindre

Men hallå! Här ber jag om hjälp att motverka symptomen av min överdos av choklad - och så springer alla iväg och börjar leta choklad i skåpen, prata choklad och mumsa av bara den! Är ni från vettet helt eller??? ;)

Nåja, hjärtat har lugnat ner sig, yrseln minskar och snart ser jag klart igen.

koko - håller fullständigt med dig att choklad ska vara fri från frukt och sprit. Mina tryffelfavoriter kommer från Pralinhuset och är endera bara kakao, eller en med kardemumma.

• Frejis

Ordet bidrag kan få mig att associera tilll olika ideologier, men intuitionen säger mig att det borde undvikas i denna trevliga tråd ;) har känt mig lite nere efter den senaste röda veckan. Det hela med barn känns ibland bara jobbigt, men så går det över. Har inte tränat på en hel vecka (förkylning) och då mår man ju så klart sämre. Men men... nu har jag gnällt färdigt.

Hur länge ska du vara i Tyskland?

• nu är jag fruL

pirr
    Nej fy faaaaans jääävla skiiits elääände. Usch lider med dig. Jag förstår inte varför den där sataans tanten måste komma när man inte vill det. kan hon inte sticka till någon sent utvecklad liten tonärs tjej som bara lägntar efter att få mens. Varför ska hon nödvändigtvis komma till OSS som vill ha barn och som redan haft besök av tanten sisådär i tusen år

usch gumman lider med dig önskar vi kunde göra något för dig

angående choklad så gillar jag bara ljus choklad MEN min mage spårar ut HELT om jag bara smakar...så..... men jag gör det ibland ändå hemma för att det är så gott
    maken är van

FL men HALLÅÅÅÅÅÅ
    man ska inte in där överhuvudtaget. man blir ju knäpp av det.
    Näe...

Förlossningsskador. Det få¨r man inte tänka på. Då kan man ju sitta och oroa sig över att huset ska rasa ihop eller att man ska bli påkörd också. Näe vissa saker är ingen ide att oroa sig för.

• Storasystern

Nu vill jag också äta choklad ju!!!! Misääärrr!!! Tur att det inte finns någon choklad här på jobbet! :)

När det gäller choklad är jag nog som Frejis, det mesta går bra, bara det är choklad! Japanerna har "choklad" i tre-smak - ni vet som GBs Big Pack när man var liten - tr olika färger i olika smaker. Samma lilla chokladbit smakar av tre olika (konstgjorda) frukter. BLÄÄÄ!!!

• Lapinette

Syrra - allt som är sött i Japan ska du akta dig för (INTE GOTT!). Sen älskar jag japansk mat och kan vräka i mig det i massor men nej tack till deras frukostar och sötsaker.

Själv är jag ingen godisoman men älskar däremot god mat, gott vin, efterrätter, bakverk. Godis går ned men inget som jag köper hem (förutom 85 % choklad som smakar utmärkt till rödvinet).

• _koko_

Hahaha, förlåt mindre, men det är ju så trevligt att prata om choklad!! :)

Som med allt godis tycker jag det är roligast att prata om och köpa - äta är inte lika uppfyllande... Nej, jag är inte normal... :D

• Liten med Mindre

Okej då - prata på om choklad om det gör er lyckliga. ;)

Kan tillägga till diskussionen att mörk choklad (>70%) är väldigt gott ihop med Earl Grey te. :) Eftersom jag inte dricker kaffe har jag inte prövat det ihop - men detta kanske blir en liknande effekt.

Lägger till urklipp från Aftonbladets artikel om mat som ökar lusten:

Choklad
    Varför? Det finns ett ämne i kroppen som heter anandamid, vilket är en avslappnande och lustförhöjande substans. Den bryts dock ner väldigt snabbt och då har det visat sig att mörk choklad blockerar nedbrytningen av anandamid. Då blir vi gladare, piggare och mer lustfyllda.

Hur mycket: Efter behov och smak, men en ruta mörk choklad om dagen är bra för magen.

Varning: Det är inte mjölkchoklad vi pratar om här, utan riktig, mörk choklad med över 75 procent kakao.

• Frejis

En ruta om dagen ?!... det är ju alldeles för lite :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???