• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Page - hm, det har jag nog inte :) och dessutom har jag tappat rät mycket av mitt tidigare stora intresse för littvet och böcker överhuvudtaget. Forskning är ofta väldigt mycket jobb som inte behöver känns så extremt givande eller intressant. Så har jag känt; sedan blir man i många fall ganska desillusionerad som doktorand, har träffat på många som inte alls har mått så bra.
    Och sedan det här med jobb. Så oerhört många gånger har jag känt mig värdelös och obehövd just pga det ämnet som jag har valt, känner igen mig så bra i mycket som du skriver. Men... jag har bestämt mig för att inte tycka synd om mig själv och pluggar nu någonting helt annat (hämtar förhoppningsvid ut doktorshatten under våren, om allt nu går bra). Och det förvånar mig nog, men det känns ganska bra.

Checkar ut nu, men kommer förhoppningsvis tillbaka lite senare idag.

• mugglesfan

Jessie: gött att höra att jag är normal! Men räcker det med magnecyl om den är halvt uppäten???? *funderar*

HAr ni förresten sett Fredrik Lindströms nya program om svenskarna? Jätteintressant, man får många aha-upplevelser. Han har intervjuat en del icke-svenskar som säger saker som verkligen stämmer men som jag aldrig har tänkt på förut. Igår bla en amerikanska som sa att i Sverige är det mkt mer politiskt inkorrekt att säga att "jag jobbar inte just nu för jag är hemma och tar hand om mina barn" än att säga "jag jobbade halvtid hela min mammaledighet". el jag kanske blandar ihop två inlägg men ung i den stilen var det. Det stämmer ju också. Eg rätt sjukt...

• Page

Jessie,
    Jag bor i en håla i Södermanland och drog till med något norrut som jag absolut inte vill ha! Hahaha, Luleå var det norraste jag kunde tänka mig just då!

• Page

Starkt som tusan Frejis!!! Att utbilda om sig menar jag! Nu är jag ännu mer impad!

Litt.vet är verkligen jag men jag har insett att det är förmodligen inget jag kommer att arbeta med. Förutom att kanske tjata om Inferno för gymnasieelever. "Joooo, det är såååå bra! Och varje kapitel slutar med Stella. Och tratten...och..."

• Page

Förutom bakåtsträvare är jag också fast på plats! Älskar min lägenhet och min håla!

Men jag har ganska bra pendlingsmöjligheter härifrån. Tar ca 50 min till huvudstaden.

• Storasystern

Muggles, du är ursäktad, jag kommer inte heller ihåg alla! :)

Seeeg eftermiddag. Jag vill gå heeemmm!!!

Nu har Nenne försvunnit igen....

• Bröllopstokiig

Page: Bra jobbat med Frullans analys, nu vill jag läsa min!

• Page

FruL:
    Bakgrund: Du var ett livligt barn som vuxna människor tyckte om att prata med. Kanske tom lite lillgammal. Möjligen var du lite av en pojkflicka som kom ofta hem med skrapade knän och trasiga byxor. Du var mycket framåt och pratade gärna med främlingar så din mamma var tvungen att dra dig bort från alkisarna som du försökte konversera med....

Du är uppväxt i ett arbetarklass hem med två hårt arbetande föräldrar. Bodde kanske i en förort i en mindre men mysig villa. Du har fått din järnvilja från din mamma som är en mycket stark kvinna.

Jag tror att du var naturligt duktig i skolan, du pluggade inte så mycket med fick ändå hyfsade betyg i högstadiet.
    Du färgade håret knallrött någon gång i högstadiet och jag tror att du var den i klassen som började intressera dig för alternativ musiksmak och klädstil (kanske svensk punk till en början). Detta kulminerade dock inte förrän efter gymnasiet.

Du hade inte så jättemånga kompisar under skoltiden. Snarare två-fyra mycket goda vänner.

Du har nog läst någon ekonomisk/samhälle-program på gymnasiet och det är då du började på allvar att intressera dig för utbildning. Trots detta tror jag att du tog några år ledigt mellan gymnasiet och högskolan.

• Page

Cicci,
    Jag är inte klar med Frullan än!! Din kommer också! Men jag säger bara ojoj, vad tror du att min fördomsfulla hjärna får ihop av Lidingö och fina bilar. Hahaha...vill du ändra dig angående analysen?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???