• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Muggles: när du beskriver människor som sitter i rullstol,, förvridna kroppar och spastiska rörelser, tänker jag av någon anledning på alla förlossningsskador där det ofta handlar om naturens nycker och den mänskliga faktorn, dvs vårdpersonalens övertygelser om naturliga förlossningar, kejsarsnitt som borde ha gjorts men som inte längre kan göras, mm. Det är någonting som jag är extremt rädd för, att hamna i den situationen då jag endast är patient i händerna på någon som kanske inte är kompetent nog för att hantera mitt fall. Det vore ju hemskt att veta att barnet annars hade varit helt perfekt om det inte hade gått fel på förlossningen.

• start september

Mörk choklad är fantastiskt gott "drägel". Det om något hjälper faktiskt mig lite mot mensvärk och allmän ledsenhet...

Tyvärr är jag såld på dyr choklad, ju mörkare desto bättre. För att inte bli ruinerad får man nöja sig med lite.

• _koko_

Frejis - det lät JÄTTEÄCKLIGT!!! :D :D Fick praliner från chokladfabriken i julas, smakade några stycken i förrgår och kunde knappt äta upp en enda - det var en massa konstiga smaker! Jag gillar bara choklad med nötter och sånt. Absolut INTE frukt eller sprit! Vilket slöseri att ge fina praliner till mig va?!!

• start september

Freijs,

tänker också så. Man ska aldrig aldrig bli frestad att läsa på FL om folk som varit med om konstiga saker i vården, då blir man ännu räddare.

• mugglesfan

pirr: jag kommer också ihåg hur ledsen jag var sist jag fick mensen - INTE kul. Jag lipade en timme tror jag. Tyckte SÅ synd om mig själv. Var övertygad om att det aldrig skulle funka, att jag blivit för gammal (är snart 36) mm. Men sedan gången därpå satt den!

Först av allt tror jag på fruLlans metod att gråta ut (om man nu känner för det), att verkligen släppa ut deppet. Jag fick då rådet att skämma bort mig själv, tex genom att äta godis och kura ihop mig med en skön bok under en filt och inte göra ngt nyttigt alls. Det hjälper - lite... KRAM på dig!

• mugglesfan

Ja Frejis, det har du ju rätt i. Tex CP-skador uppstår ju vid födseln. Uj, ännu mer att oroa sig för... Men jag läste att CP-skador har gått ner, så de verkar ha fått till lite bättre förlossningsteknik senaste åren. Det är ju bra!

• Frejis

Nu sitter jag här och ÄTER choklad... vad gör ni med mig? Några små bitar av Caillers mörk choklad slinker ner :) fantastiskt gott.

Koko - jag är ganska okonsekvent när det gäller choklad. Älskar mörk choklad (dock utan nötter), ju mörkare desto bättre, men kan också njuta av billigare varianter just med jordgubbssmak. Köper inte sådana eftersom det kan jag inte ha hemma.

Min man brukade förut köpa choklad till mig när han var ute och reste. Han reste mer än vad jag orkade äta upp... en hastig och oförklarlig ;) viktuppgång gjorde att sådana gåvor blev förbjudna hemma hos oss.

• mugglesfan

Ja vit choklas med jordgubbssmak - låter tveksamt tycker jag. Men jag är ingen chokladoman. Känner för choklad en gång i månaden (lingonveckan) och då Marabou mjölkchoklad el Frukt&Mandel, ev Schweizernöt (stavn?). Definitivt ingen mörk choklad för mig. Alldeles för bittert och beskt. Tryffel, blää. Ja jag är konstig jag vet... Men jag är saltlakritsoman istället. Det är ngt jag verkligen saknar när jag bott utomlands. När jag pluggade i Sydney fick jag regelbundna leveranser av salta fiskar mm Och alla mina kompisar vet att jag älskar "franska pastiller" (tror jag de heter), sådana vita och blå med saltlakrits i. En gång fick jag typ ett kilo såna i födelsedagspresent... Komplett OT!

• Frejis

September - FL kan ibland ha en lugnande verkan på mig. Masochistisk läggning ;) :)

• Frejis

Lakrits och salta fiskar... nope, inget för mig :) du är inte ensam om att vara konstig Muggles.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???