• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Hej tjejer!

Underbart säger jag med, liksom frullan, ag nattens härliga aktivitet på tråden! Det är det första jag gör när jag kommer till jobbet, läser igenom, garvar och dricker en kopp kaffe!!!
    Page: Du får gärna göra analys på mig med!

Frullan: Inget trams! Du ska inte bli orolig för någonting! I fall du blir det som ändå har kännt NÅGOT så borde jag hänga mig i en tall Nä du, var glad och skulle oron bubbla upp så tänka bara på hur jag har haft det!

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

*applåderar och hoppar jämfota*

VILKEN insats av nattskiftet att klämma 9000 inlägg. När får vi diplom från BT tro? (Eller kommer de att börja kräva avgift för att vi upptar för stor datakapacitet?)

Fortsätt att babbla på ni. Det är så skönt att höra om andras våndor som omväxling. Och tröttnar man är det ju bara att scrolla vidare...

LYCKA TILL Victory! Hoppas att ni får till det på ett eller annat sätt nu under ÄL. Böjen visar ju bara att ägget kommer att släppa inom 12-24 timmar (tror jag det var), och sen lever det ju ytterligare 12 timmar (osäker om det var längre).

Sweet - jag är civilingenjör med biologiinriktning. Fast jag har fastnat i telecomträsket och jobbar med kvalitet och dokumentation. Lite kluriga mikroorganismer och antikroppar skulle ju pigga upp tillvaron lite - fast inte som kvalster och förkylningar hos mig då.

• Liten med Mindre

Sweet - jag har förresten också jobbat med kromosomförändringar under ett sommar jobb för *gulp* 12 år sen. Repeat expansion detection höll vi på med på Karolinska. DNA, stora geler och radioaktivinmärkning. Det var sommaren INNAN vi läste om cellbiologi på högskolan - kände mig både lite borta och väldigt avancerad. :D

• nu är jag fruL

cicci:
    Okej som vanligt är du min guru och får migf att landa.
    Du har ju helt rätt. Med en utltrasimmare som du har (pickn) och utan symptom så är det ju inget att vara rädd för. Näe fortsätter jag att må så här bra så kommer jag vara sjjukt glad över min snälla graviditet. och snälla häng dig inte i någon tall

Om nu bara tröttheten kunde ge med sig förstås...
    himla jobbigt.

hmmm var det wsepmtember som frågade förresten om hur många dagar vi fick till det efter böjen. Vi hade 6 böj dagen som var torsdag och fre och lördag sen inte mer.

• _koko_

Good morning darlings, instämmer i hyllandet av nattpasset! :D

Blev ingen spruta i morse, var för trött för att pina upp mig så tidigt jag behövde för att hinna förbi apoteket först...

Lite roligt hur ni som plussat en efter en faller i "jag-har-inga-symptom-längre-och-är-orolig"-läget. :) Jag förstår verkligen det, skulle garanterat göra det själv, men det är lite kul ändå. :)

• Storasystern

Godmorgon!

Page - nä, forskare har inget liv!!! Tyvärr... :(

Mindre och Sweet - biologerna rockar! :) Jag är också biolog! :) :) :)
    Mindre, var på KI var du? Jag är där hela dagarna (när jag inte är i Japan) så jag blev lite nyfiken bara...

Inga som helst symptom idag, så jag har nog bara inbillat mig. :(
    Page - ska vi simultantesta på måndag om vi inte fått tantbesök innan dess??? ;) ;)

• Storasystern

Sweet, vilken sjukdom/kromosomavvikelse jobbar du med? Kan du säga, eller är det hemligt? Lite nyfiken eftersom jag jobbar med DNA-reparation! :)

• Storasystern

Tung info on Zink-brist... Jag har bergis Zinkbrist och mannen med... :(
    Fast jag tvingar honom att äta multivitamintabletter med mig så det kanske hjälper lite??? *hoppas*

• Lapinette

Inga sympton på tråden idag! Jag känner och känner...men jag har nog inga heller . Det är en hel vecka till BIM för mig och nästa lördag ska vi ha cocktailparty (inflyttningsfest). Har jag inte fått tanten innan dess så funderar jag på att testa efter festen.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???