• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Muggles - BIM på lördag. Och de röda dropparna kommer alltid upp till en vecka innan. Precis som nu.

Förresten - ni som också kämpar på med hungern (fast av andra anlednignar) - igår hällde jag i mig rostade solrosfrön och pumpafrön. Det ska ju tydligen vara liite nyttigt med bra oljor och så (hemrostade utan salt), och de mättade definitivt bättre än allt onyttigt jag också stoppade i mig. :)

• mugglesfan

Jag håller med FruLlan att det är ok att lufta sina dubbla känslor inför andras plus. På ngt sätt känns det ändå bättre att få säga det högt att man är lite avis. För det är klart man är! Been there...

Sedan tycker jag det kan sägas igen (och det blev aktuellt nu med Snartis) att innan plusset oroar man sig för om man kan plussa över huvud taget och tror att allt är super när man väl plussat. Men då börjar oron för annat... Inte för att det är ngn tröst, men kan vara nyttigt att komma ihåg...

• gosnosen

Tack vare alla plus den tråden den senaste tiden känner jag mig stärkt i tron att det någon gång kommer att fungera. Vi har ju som sagt precis misslyckats med försök nr 5. Läste någonstans att det kan vara nyttigt om killen också äter rosenrot och bisolvon. Är det någon som har testat? RR hade väl Ciccis man ätit, men är det någons man som även han har ätit bisolvon?

• mugglesfan

Har vi inga andra BIMare än Mindre nu i närtid?

• mugglesfan

gosnosen: jag tror att FruLlans man blev istoppad det mesta eller?

Förresten apropå Omega3, så står det på de förpackningar jag läst på att de inte är lämpliga för gravida/ammande. Någon som vet varför? För jag såg på ett tv-program att Omega3 är jättenyttigt när hjärnan ska bildas så man ska ju äta en massa lax mm. Då borde ju eg tabletter vara bra?

• Liten med Mindre

Nenne är också med på min cykel.

• Liten med Mindre

Ang omega3 så kanske det beror på varifrån oljan kommer?

De skrev ju om någon forskning i DN eller Aftonblaskan, där kvinnorna fick mer av just omega3 under graviditeten, för att se om en förbättrad balans mellan omega3 och omega6 minskade risken för allergier. Så det kan ju inte vara helt fel i alla fall?

• gosnosen

stärkt av alla plus I tråden, skulle det självklart vara

• _koko_

muggles - det finns olika sorter, vet inte varför vissa ej är bra för gravida/ammande. Kanske för att de ej är testade?

• nu är jag fruL

min make tof en tablett rr om dagen men inte bisolvon. Utan omega 3 och vitaminer

Angående omega 3 och graviditet så är orsaken till att det står så på burken för att det är naturläkemedel. De FÅR inte skriva att det är okej för gravida för det testas inte på samma sätt som vanliga läkemedel.

En kollega till mig som också hon jobbar i läkemedelsbranshen har läst en avhandling om just omega 3 och graviditiet där det till och med framkom att det var BRA att äta under graviditet. Jag tror ock att studien var för liten för att det ska bli en rekommendation.

Men vad är skillnaden att äta lax 3 ggr per vecka eller omega 3 tabletter?
    jag kommer fortsätta med mina omega 3.

Det kan enligt studien ge smartare barn... och de kommer ehöva all hjälp de kan få

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???