• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

NEJ, Snartis! :( Fyyy vad hemskt!!! Gumman!!! Ååååh, hoppas hoppas att det går bra för bebisen, det där måste vara helt fruktansvärt att gå igenom!!!
    Alla KRAAAAAAAAMAR till dig nu.

• ljuvlig

nu är jag fruL och TomKat:

GRATTIS!!!!!! Nu är vi ett gäng som ska föda i september Kanske listan ska uppdateras igen?

Mugglesfan:

Skönt att höra att det tagit ett par veckor att fatta. Jag går omkring och är så "pirrig" i magen HELA tiden!! Vaknade titt som tätt i natt och bara tänkte på det lilla livet där inne....

Mugglesfan & Brudsommar2006:

Jag förstår inte riktigt, hur gammalt är fostret egentligen, vilken vecka är jag i? Om BM räknar från sista mensens första dag är jag ju i vecka 6??? Fast om man utfår från ÄL är jag i vecka 4. Vill ju ha exakt så man kan följa utvecklingen...Någon som kan hjälpa mig *plz*

Alltså
    Första dag för sista mens: 25 november
    ÄL: 20 december
    BIM: 2 januari = 39 dagars cykel
    (PLUSS: 31 december)

*kram, kram*

• _koko_

Förresten, Jessie - du har ju valt att befinna dig i utkanten av hela civilisationen, vilket betyder att jag inte ens kommer ha en chans att få klämma på din mage, därför fick du inte vara med. :D

TomKat - Grattis! Skulle dock aldrig planera bröllop så nära inpå förlossning - man vet aldrig hur trött man är eller hur ont man har, barnet kanske tom har valt att titta ut då!!

• ljuvlig

... och så vill jag tillägga till Frullan; jag har också druckit mängder med alkohol denna jul men jag intalar mig själv att det inte är någon större fara!!!

• mugglesfan

ljuvlig: jag hade förmodligen fel att cykelns längd inte spelar roll (jag hade dock för mig att jag hört det någonstans). Min BM frågade bara efter sista mensens första dag och inte efter cykelns längd, vilket ju är skumt egentligen om cykelns längd nu påverkar. Men jag har ju 28-dagars cykel så för min del påverkar det inte...

• mugglesfan

ljuvlig - här är du (enl FL):
    Din graviditet startade Lör 25 nov 2006
    Din menscykel är 39 dagar (ägglossning 25 dagar efter menstruationen)
    Du blev gravid ungefär Ons 20 dec 2006 (ägglossningen)

Du har gått 38 fulla dagar av 291
    Du är i vecka 6
    Du har gått 5 fulla veckor och 3 fulla dagar (v5+3)

• Bröllopstokiig

LJUVLIG:
    Du ska räkna från din ÄL, inte från mensens första dag om du har en cykel på 39 dagar. Man räknar endast från mensens första dag om man har en regelbunden cykel som diffar på max 2-3 dagar.
    Jag tror du är i vecka 4+, men om du är osäker så ring o fråga BM. Du ska ju ändå ringa o skriva in dig!
    Grattis igen!

• mugglesfan

Du ligger bara en vecka efter mig - jag är i v6+2!

Usch, vad orolig jag är för Snartis. I natt drömde jag dessutom att jag gjorde UL och att de hittade missbildningar...

• mugglesfan

Jaha? Nu är jag superförvirrad. Först trodde jag det som Cicci sa, sedan att jag hade fel (enl FL så verkar det så) och nu att jag hade rätt igen... Öööööööööhhhhhhhh?

• BrudSommar2006

Grattis TomKat! Nu dyker det upp flera plus på raken, vilken vecka!

Ljuvlig, du är i vecka 5+3 enligt BM, alltså i vecka 6. Men bara ha i åtanke att det beräknade datumet du får vid första besöket på MVC antagligen inte kommer att stämma utan kommer att ändras när du gör ditt UL någon gång i vecka 18 eller så. För som du säger, du vet ju själv att du egentligen är i vecka 4 men det kommer inte BM bry sig om till att börja med.

Snart så, vi håller tummarna, det verkar ju finnas god chans att det här kommer att gå bra? Vila, vila, vila...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???