• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Måste klaga lite. Känner att jag lite otur som blivit sjuk och fått äta penicillin över båda de sista ÄL. Dessutom gjorde den sista sjukan (urinvägsinfektion) att vi inte fick till det alls så många gånger som vi tänkt. Typ bara dagen för böj.

DOCk kan jag inte släppa hoppet på att det blitt nåt. Jag mår helknepigt, trött, ont i magen mm. Det kan vara urinvägarna och det kan vara magkatarr. Tranbär som man ska dricka för att inte få urinvägsont igen verkar inte vara bra för magen. Jag försöker att tänka på annat men det är svårt. Ska ängna denna veckan åt studier för en kurs som jag vid sidan av jobbet och jag verkligen ont om tid, men ändå surfar jag mest runt på sjukvårdssidor. BLÄ!

Men min tröst verkar bli att många får till det på försök 5, det här vara bara det fjärde "riktiga". Ska bara se till att få väck min tjänsteresa som ligger kring ÄL... Eller som får man göra som Frullan, det verkar ju funka!

• ljuvlig

Snart så;
    *****styrkekramar till dig******
    Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!

Beträffande min grav.vecka. Så ni menar alltså att jag är i vecka 6 och att fostrets hjärta har börjat slå och allt det där??? Oj, det känns så tidigt på något sätt....

• nu är jag fruL

cicci
    hann inte se ditt inlägg.
    jag kan ta det i helgen. måste visserligen dubbelkolla emd maken...
    KLART att du ska vara med pappersmuffen

förresten körde jag det tricket

• Snart så....

Frullan, du är så välkommen på te när du vill :D

Ska ta och masa mig ut en sväng i det vackra vädret nu, kommer tillbaka om ett tag

• Bröllopstokiig

Ljuvlig, jag tror verkligen inte att du är i vecka 6, men alla verkar ha olika uppfattning. Det jag har läst och hört är att har man inte en menscykel som är runt 28 dagar så ska man räkna från ÄL, och då är du i vecka 4.
    Hade du ÄL den 20/12, så fäste ägget i din livmoder runt den 26e alltså kan inte du vara i vecka 6!

• nu är jag fruL

snartis
    HALKA inte omkull bara

ja jag kommer nog att göra allvar av mitt hot någon dag och svänga förbi...akta dig få fruLlan på te är ingen dans på rosor....

• Bröllopstokiig

Det är ett mycket bra trick! Det har jag kört nu med, de sades att man skulle ha rikliga flytningar och jag med mina 0 symptom letade då efter detta, jo men mycket riktigt, det var inte en aladåb vi pratade om där, det var 100 resor värre!

• nu är jag fruL

ljuvlig
    jag tror att cicci har rätt.
    Hur sjutton skulle man kunna vara gravid INNAN ägget lossnat

jag vet att det finns sidorosv som räknar från mensens sista dag MEN det är nog som sagt bara gällande för de med 28 dagars cykel.

• nu är jag fruL

just det det kan jag addera till min symptom lista
    *flytningar
    *extremt gasig i magen
    *svullen mage
    *viktökning direkt

• start september

Även jag har stor nytta av papperstricket -även om det ännu inte lett till något pluss. Cicci - du borde kolla om du kunde få nån slags royalty från toapappersbolagen - du boostar ju försäljningen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???