• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Men det är ju jätte gulligt att de spår att det blir en bebis i slutet av året! Jag tror på spådom och särskillt denna!!!

• Bröllopstokiig

Nu ska Cicci hem o laga lite middag till maken och ta det lite lugnt, ha ha för det har man ju inte gjort.....

Grattis igen alla som plussat! Underbart särskillt FRULLAN, jag är sååå glad för din skulle!

KRAM

• Eden-06

Men vad läser jag FRULLAN har du plussat
    Så underbart roligt. Blir alldeles tårögd och jag är säker på att det inte är graviditetshormonerna som gör mig känslig

Vet precis hur de blandade känslorna är när någon plussat. Glad för derans skull men misstro och ledsamhet över om och när man själv ska plussa. Kramar till er alla.

• Page

Hallå!

Jag håller på och läser ikapp allt men känner mig tvungen att avbryta läsandet för tillfället. Händerna som håller teglaset börjar skaka och jag känner mig lätt yr i huvudet. Jag överdriver INTE. Herreguuuud vilka nyheter!!!!

Grattis så enormt jättemycket FruL. Helt jäkla otroligt kuuuul. Fantastiskt! Superfantastiskt! Ännu bättre fantastiskt! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så...nu ska jag läsa vidare.

• Page

Vidare läsning var inget vidare. Snart så, jag hoppas på det bästa och jag utdelar en av mina mycket sällsynta och någon stela men välmenande kramar.

• Page

Trots en supersatsning från vår sida tror jag att min ägglossning uteblev denna månad. Jag hade inte alls ont vid ägglossning som jag har haft tidigare. Kändes ingenting faktiskt. Fan, två paket Bisolvon åt skogen.

Till alla som fortfarande antastas av tanten; var ej oroliga, vi är fler kvar som fortfarande kämpar. Och jag tycker att FruLs plus ger hopp till oss som är fertilitetshandikappade!

Jag tänker inbilla mig att jag kommer bli gravid inom kort. Uppfyller två krav på hur man blir gravid-listan. Har smärre ekonomiska problem och ska åka på semester inom kort och bör därför inte bli gravid.

• Frejis

Hej igen tjejer :) och gott nytt år till alla!

Grattis till plusset frullan, vad glad jag blir för din skull! Vill också gratta eden och ljuvlig, ni slå verkligen alla statistik. Jättekul :) det tidigare året och det nya året har varkligen börjat och slutat bra :) :) :)

• Frejis

... nytt meddelande för att försöka beskriva hur det känns när den röda *hur ska man kalla den tanten som besöker kvinnorna i vår ålder varje månad" är på väg att dyka upp. Jag har redan börjat inbilla mig att det kommer att bli ett plus... tja, det blev ett minus och en rosa flytning. Har också förvandlats till en pappersmuff a la cicci när vi var på flygplatsen idag och skulle tillbaka hem efter julfirandet, men det "roliga" kom ju nyss. Så jag kunde få fortsätta hoppas några timmar till. Irriterande :(

Mindre - de symptom som du beskrev tidigare idag hade jag också. Fattar ingenting :( får väl öppna en egen tråd med namnet hur känner man när man inte är gravid ;) usch... den eviga jakten efter plusset, jag tror att jag ska börja spela på lotto snart. Det är väl större chans att vinna där.

Koko - hur mår du nu? Har hunnit läsa till sidan 764 och försöker hitta en update :) det vore jättekul att ses någon gång snart. Vet redan vad jag kommer att beställa, en jättestor guiness ;)

• Frejis

Nu försvann ett helt meddelande bara för att min trådlösa internetanslutningen kopplade bort sig... ännu en sak som gör mig mindre glad.

Snartis - vad tråkigt med myom, men det är ju bra att den upptäcktes. Bättre sent än aldrig, men det låter lite underligt att den upptäcktes så sent. Hoppas att det ordnar sig.

Får väl ta mig i kragen och ringa min gynekolog imorgon och fortsätta utredningen som har påbörjats för några månader sedan. Får väl kolla upp mina myomer... jag har själv ett par st, men de är så små att de inte påverkar befruktningen mm. Fast de kanske har vucit, vem vet.

Usch, känner mig inte alls optimistik inför projektet skaffa barn, men är inte heller så ledsen. Kom snabbt tillbaka till mitt gamla skeptiska vetenskapliga sarkastiska jag ;) får väl ta till det tunga artilleriet om det nu inte vill ge sig på egen hand.

Det skulle vara kul att träffas någon gång under helgen, brunch låter som en bra idé. Var och när?

• nenne78

hihi jag har varit helt studsig över frullans plus. Självklart är jag glad även för er andra plussare (ljuvlig, eden m fl) men let's face it - Frullan är ju grundaren, the mother of all f*cking trådgraviditetsanstormning äh inte fan vet jag men känn er inte avskräckta att alla blev så begeistrade och gjoorde stående ovationer för just frullan.
    Jag gläds med er alla.

En dag ska jag ocks plussa å då jäklar hoppas jag på ett litet glatt grattis om tråden fortfarande existerar. Tänkte avvakta några månader nu så jag får kika lite på er i smyg. kanske lägger in ett hett inslag i vad man kan göra med aladåber:
    Laga punka på cykeln.
    sätta fast gulliga "ha en bra dag" meddelanden på dörren till sin man som har sovmorgon.
    Stoppa i skruvhålen i kaklet på toan som fuktspärr.
    Göra rent silverbesticken.
    Lägga i BH'n när man vill piffa upp dem lite. Behövs två om man inte som jag, har ett som är större.
    Göra en caketopper till tårtan.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???