• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Eden-06

Jag hade senare ÄL av RR. Tror det ialla fall för jag lyckades aldrig fånga den innan stickorna tog slut. Haft ganska så exakt lika de andra gångerna jag testade.

• nu är jag fruL

så där ja...nu har jag läst igenom

Först vill jag tacka för alla grattis TAAAAACK ni är så otroligt rara.
    usch egentligen fattar jag inte att ni inte bara ber mig fara åt helv*ete eller snarare att ni inte redan bett mig fara åt hellet.
    usch så som jag nojjat, deppat och varit allmänt hemsk i den här tråden.
    Ni behöver mer eller mindre professionell hjälp allihopa för att bearbeta era upplevelser av fruLlan

så därför blir jag helt mållös av alla grattis. Ni är underbara. Jag kan verkligen i ärlighetens namn säga att jag INTE skulle ha klarat den här perioden utan ert stöd. Usch det är den västa berg och dalbana jag åkt. TACK så in i bängen för att ni funnits där och stöttat, tröstat och bara funnits till.

En stor eloge och tusen blöta pussar till er alla.

Hmmm egentligen är vel min make skyldnig er alla en praktfylla var för att NI tagit mina nojjor så att han sluppit (en del...)
    MEN eftersom ALLA här snart kommer att vara eller är gravida och inte kan dricka så...får vi vel vänta ...låt säga 2 år?
    sen tar vi oss ett redigt kalas va????!!!

Sweet angående din böj så tror jag att den kan ha kommit innan du började testa. RR verkar sätta ordentlig sprätt på det hela.

Frejs: hoppas att du fick komma till gyn och att det gick bra.

cicci: Gått NER i vikt men kära hjärtanes SYNS du fortfarande då jag menar det var ju inbte så att det fanns så mycket att ta av...

Nenne: jag har sagt det förr... Du är GALEN
    caketopper Tur att man inte kan äta tårta säger jag bara
    men varför ska ni göra uppehåll och OM ni nu måste göra det varför betyder det att du ska vara borta från tråden
    halölååååååå det är sånt som vi ska RÖSTA om och jag säger NEJ. nenne får INTE lov att ta en paus från tråden

page: det är de sällsynta kramarna som värmer mest

till alla er som kämpar. Fy faaaaaaaaaaaaaaaan jag vet hur jobbigt det är. Usch vad jag bara önskar att ni kunde komma av berg och dalbanan snarast. Kommer hålla alla tummar och tår. Men faan kan jag som både haft äggledar inflammation, förmodlig endo, veckopendlar, stressar, har celiaki osv då borde det fanimej fungera för er med.
    Jag kommer fortsätta kämpa med er

• Bröllopstokiig

Frullan: Jag har gått ner 2 KG, men det är kanske för att jag inte dricker alkohol längre, det gjorde man ju lätt 3 gånger i veckan inna och det är relativt mycket kalorier i det
    Men som sagt, kul är det inte, för jag ser inte ett smack gravid ut. Jag stod och frågade min älskade make senast i morse om jag hade blivit lite lite tjockare, han sa 'kanske', vilket betyder att jag inte har det och att han skulle bara vara snäll. Så denna graviditeten är den sjukaste jag har hört talas om själv, så är det min egen! VA?
    Ja ja, inte nog med att man inte har haft så särskillt många symptom och mår fantastiskt, så går man ner i vikt och ser ut som värsta catwalk modellen, platt som en pannkaka, och då menar jag inte bara magen utan även brösten! Om man ändå kunde fått de där stora boobsen som jag längtat efter, men icke!
    Ja ja - man får vara glad för att man ÄR gravid i allafall! Även om det inte känns eller märks...

• Liten med Mindre

Cicci - det känns som om jag får ställa till ett rejält kak-kalas för att göda dig lite. :)

Vi skulle minska på sötsakerna hemma (av hälsoskäl - inte storleksskäl (för min del i alla fall)), så jag vet inte hur jag ska få ihop det med att jag så gärna vill baka kakor och annat. (Tycker det är skoj och avslappnande.)

Eller så får du frossa än mer i spenat och glass. :)

• BrudSommar2006

Cicci, magen kommer nog, var glad så länge den håller sig borta! Jag gick runt och önskade att magen skulle synas så att det verkligen syntes att jag var gravid. Nu när magen buktar ut har jag redan tröttnat på den, den är i vägen och det är inte dags förrän i slutet på maj...

• nu är jag fruL

cicci:
    ahhhhhhhhhh smart...alkoholen är boven i dramat...eller denna gång AVSAKNADEN av alkohol. Eftersom jag ligger på alkisgränsen med min konsumtion så borde jag också gå ner i vikt
    Nåja. och förresten så tycker jag att din graviditet låter UNDERBAR. Jag satt på tåget i morse och blev lite illamående och fíck panik. Jag vill INTE bli illamående. Säörskilt som vi ska på safari och grejer. Kul att stanna på savannen bland lejonen och kräkas
    Näe usch jag hoppas av allt som finns att jag ALDRIG kommer bli illamående.

Men jag förstår att du trots allt vill ha symptom. För min del kan det dock få räcka med ett LITET och lindrigt symptom.

Själv vaknade jag i natt av att jag hade ont i brösten... Större får de gärna bli men INTE göra ont.

näe jag vill nog inta ha några symptom alls. Men man får ju inte välja...

• Bröllopstokiig

Mindre, jag vill gärna ha lite kakor, du får ta med dig till helgen!!
    Om inte alla kan på lördag, så har de även brunsch på mornington på söndag! HEHE jag längtar efter våfflor!

Brudsommar: På ett sätt är jag glad, eftersom jag inte har planerat att säga något till min arbetsgivare på ett bra tag. Jag gillar inte min chef och han är dessutom beroende av mig, så min plan är att sätta dem på pottan! Jag har planerat in semester i mars/april och när jag är tillbaka ska de få veta! Om det nu inte syns innan dess.

Ja ja, är bara i vecka 13 så det är kanske tidigt att det ska synas något än!

• Bröllopstokiig

Frullan, hoppas verkligen inte att du ska börja må skit! Lite illamående är ok, som bekräftelse på att man är gravid, det skulle jag velat ha i allafall, men jag lider också med dem som har konstant illamående.
    Det som jag kännt nästa hela tiden är magen som bubblar, man är supergasig och går omkring o fiser hela tiden. Maken hemma gillar inte det för även om jag släpper bomben i matsalen säger han att den sitter kvar och liksom hänger med, så det stinker ändå i hela våningen!
    Fisig mage hade jag gärna varit utan! Men det är ju ett litet symptom, så jag är trots allt lite glad!

• Liten med Mindre

Cicci, se bara till att kolla så att det inte finns några regler (anställningsavtal, fackligt eller kanske lag) som säger att du måste säga till med viss framförhållning. Du behöver ju bara vara ute i "korrekt" tid, inte i god tid. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???