• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

För att förtydliga - graviditeten räknas from att ditt befruktade ägg "skapades" - det är därför som du redan är i v4 när du plussar...

• Liten med Mindre

Har känt mig grundlurad över julen. :( Och maken också för den delen. Vi var båda säkra på att något var på gång - så mycket att vi gick för att köpa tester för att jag skulle våga dricka på nyår. Och så börjar det droppa - RÖTT. (Nä, inte brunt eller annan lämplig nidisfärg.) Så det är bara att invänta syndafloden igen till helgen.

Falska symptom:
    -brösten svällde rejält och gjorde hyfsat ont redan 3 dagar efter ÄL. Var på g att köpa ny bh innan droppet kom.
    -stopp i magen (hmm, kan det vara julmat och inaktivitet)
    -gasig på kvällen (säkert samma orsak som ovan)
    -hungrig (hur ofta är man konstant hungrig runt jul??)
    -kissnödig hela tiden
    -felplacerad aladåb i fredags (måste vara för att vi förberedde en "trevlig" stund)

Det känns verkligen som om cykeln rullar i uppförsbacke just nu. Riktigt jobbigt att trampa vidare. (Inte blir det bättre av att gå till jobbet heller.)

• BrudSommar2006

Grattis ljuvlig!!! Vad kul med ännu ett plus, nu börjar det ta sig!!

BM kommer att räkna från sista mensens första dag och att du sedan hade två veckor till ÄL och så får du ett beräknat datum. Vet du med dig att du hade senare ÄL så kan du räkna med att beräknat datum kommer att flyttas fram till ett senare datum än det du först fick. Så i ditt eget huvud kan du ju utgå från ÄL och ta två veckor innan det för att få fram ett beräknat datum som kommer att stämma bättre. Men tills vidare så kommer veckorna att räknas från sista mens. Lycka till nu, hoppas att du slipper må illa!

• Lapinette

Stackars Mindre! Förstår precis! Det är bara att ta nya tag.

Själv känner jag mig otroligt optimistiskt då vi precis har varit hos släkten i Frankrike och där skålade alla för oss och vår son vi ska få i slutet av året. Hi, hi...min mans mormor går och spår sig och spåtanten har visst sett något. Nu ska man ju inte tro på sånt men kan inte låta bli att känna mig optimistik och framåt ändå.

Nytt år, nya tag!

Koko, har du uppdaterat listan! Är vi några kvar här på tråden som ännu ej har plussat???!

• BrudSommar2006

Nej Mindre, vilken otur! Men är du helt säker att det är kört redan?

Lapinette - lite hjälp på traven med extra tur kan aldrig skada, nu håller vi tummarna för att de får rätt!

• Liten med Mindre

Vad trevligt med positiva spådomar Lapinette. :) Hoppas att hon har rätt.

Önskar att jag i alla fall kunde få behålla byststorleken.

• Liten med Mindre

Jo, brudsommar, det är nog helt kört. Dropparna är precis som vanligt. Och brösten gör inte längre ont.

Det mysko med dem var ju att de inte gjorde ont på utsidan som annars, utan mer runt om hela. Och så var de mer "svampiga" än hårda. Ungefär som såna där oljefyllda push-up bh som finns. Skjortor började strama och allt. Nu känns de på tillbakagång. :(

• nenne78

aaaaaah här kommer tanten en dag för tidigt Fast jag var iofs rätt beredd på henne så jag orkade inte ens osäkra bazookan. men, eftersom vi bokat thailand nu i mars och ska till Frankrike i sommer/höst så är det nog lika bra. nu blir det avhållsamhet så att vi inte får något stackars decemberbarn (hahaha, jag veeeet att man inte ska tänka så ).

God nytt år på er alla plussitiva (gäller alltså alla oavsett +) vänner i tråden!!

• nenne78

Mindre
    visst är det trist! Tyckte själv det var konstigt att tuttarna började ömma långt före mens, så någonstans hoppades jag men vågade inte nämna något för maken. tur var väl det eftersom det är tomtar i garaget, indianer i tipin, lingon i skogen... Men jag har mest en massa brunt klägg så min komemr nog inte igång pawh riktitt förrän imorgon.

• Liten med Mindre

Äsch då Nenne - så trist. Fast brunt klägg är ju bättre än rött ur nidissynpunkt. ;)

Men du har ju skoj resor att se fram emot. Åh så härligt!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???