• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och tar det inte denna gång för er eller för oss så får vi väl bara cykla vidare då. Känns lite motigt att tänka så, men vi får peppa varandra isåfall!!! :)

• Storasystern

Grattis Ljuvlig! Vältajmat plus du med! :=
    Som vanligt blir jag lite avis... Varför är det inte min tur nån gång?? :(

ÄL igår eller idag och alldeles för lite 6. Kompisar som sov över efter nyårsfirande och bakfylla har inte hjälpt upp situationen... Redan besviken för att det inte kommer att funka denna gång heller... :(

• sweetstreet

Syrran,

Försök ikväll då! Om du ÄLar under dagen eller igår så är det ju inte försent än!!!

För egen del börjar jag tro att jag inte haft ÄL denna månad eller att jag missat den???? Har använt stickorna under veckan men de har inte visat något. Men nu borde de ju börja visa stegring snart. Enligt kalendern ska jag ha ÄL idag, imorgon eller i övermorgon beroende på vad man räknar som mensens första dag.

Jaja, om alkoholintaget inte är bra för barnproduktionen så är det nog ändå kört denna gången för det blev en rätt blöt nyårsnatt.... :o

Vi får se.
    Men syrran jag håller tummarna för dig! :)

• sweetstreet

Hallå FruLLan!!!
    Undrar hur det är med dig också såhär efter jul o nyår.

Hoppas du tittar in under veckan när jobbet börjar igen. :)

• Izzie

Hej alla!

Har följt er och er tråd från och till ett tag, men inte skrivit något inlägg. Har själv precis börjat jaga plusset, och undrar om nu vill dela med er med era bästa tips? Typ allt ifrån naturläkemedel till ställningar. Vad kan man göra för att förbättra chanserna? Känns som många av er har lyckats det senaste - superkul! Grattis till er alla!
    kramar Izzie

• sweetstreet

Hejsan Izzie! Kul med en "nykomling" här på tråden! tja, jag gissar att du till att börja med kan försöka kolla in din ägglossning (ÄL). Om du inte redan känner din kropp riktigt bra förstås!. Men annars är sådana där ÄL-stickor man kan köpa på apoteket jättebra redskap. Jag använde sådana till en början mest för att kolla att ägglossningen kommit igång efter att ha ätit p-piller lnänge. Och sedan också för att kolla in min egen cykel (längd etc). Så nu vet jag ungefär vilken dag i cykeln som jag ska ha ÄL, men brukar kolla runt de dagen varje månad med stickor för att verkligen försöka pricka rätt. Ibland kan ju dagen för ÄL variera lite också från månad till månad. Så jag tycker stickorna är bra hjälpmedel.

Sedan har ju flera här inne ätit rosenrot (hälsokostpreparat) och även Bisolvon (slemlösande "hostmedicin") för att ytterligare öka chanserna. Vet inte om något av dessa saker är särskilt vetenskapligt testat, men vissa hävdar iallafall att det ska kunna hjälpa. Jag började själv testa rosenrot nu efter senaste mens, och har även precis börjat äta lite Bisolvon också. Ska ha ÄL i dagarna (hoppas jag!).

Lycka till!!

• sweetstreet

Hm, skulle inte vara någon smiley där....

• mugglesfan

ljuvlig: GRATTIS till plusset! Jag känner igen dina symptom...

Jag börjar först nu (2v efter plusset) vänja mig vid tanken på att jag är gravid. Och börjar slappna av att det kanske inte har dött därinne trots att jag inte känner så mkt. Mest är jag hård i magen, har lite ont i bröstsidorna och igår och idag har jag känt mig lätt illamående men inte spytt. Igår kände jag mig faktiskt bakis trots att jag inte drack en droppe alkohol på nyår - trött, seg, illamående...

JAg hade förresten supertrevligt trots nykterheten - herregud, när var jag nykter på en fest senast?! Drack alkoholfritt vitt vin (Fre som ngn rekommenderade här tidigare), bläää tycker jag! Det alkoholfria bubblet var ok och jag har även hittat alkoholfritt öl som är ok (tyska Jever).

Ngn här undrade om sidomagen, vad vi menar. Jag menar iaf på sidan av magen, strax ovanför höfterna. Nu när jag vet lite mer om livmodern och dess "upphängning" kan jag tänka mig att det är det som stramar när livmodern växer.

sweet: gött att du fick Bisolvonet till slut. Kör på redan denna ÄL, jag tror som du att det kan hjälpa rätt snabbt. Jag åt ju Bisolvon en vecka runt ÄL bara men det tog ändå (inte för att jag vet säkert att det var därför iofs ).

• mugglesfan

Izzie: välkommen förresten!

Våra bästa tips kan du få hur många som helst Men kolla ÄL, och glöm inte köra på med sex även efter att du fått utslag på stickan. Eftersom utslag på stickan betyder att ägget mognar och att det släpper 12-24h (el var det 12-48? det står på bipacksedeln till testet) efter utslaget, så räcker det oftast inte med att ha sex bara på utslagsdagen (böjdagen).

ljuvlig: hur lång din cykel är har ingen större betydelse för hur gravid du är. De flesta har runt 14 dgr mellan ÄL och mens och det är det som räknas. Så om du plussat på den dagen du skulle haft mens så är du den dagen i v 4+0 (tror jag). Du kan kolla mer på www.familjeliv.se/Gravid/graviditetsutrakning.php
    Det är väl det som FL duger till!

• Liten med Mindre

Gott nytt år alla!

Grattis till de nya plussen i tråden. Kul att det går framåt i alla fall. :)

Till "Somekindofmonster" som undrade om livmodertappen:

www.wictoria.nu/agglossning.htm

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???