• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Grattis Amazontösen! Vilken känsla det måste vara efter 2 år!

• mugglesfan

Hej Cicci - wow, är du redan i v12?! Gud vad fort det går! Jag kommer ju ihåg det som förra veckan när du plussade... Ingen magge än?

• mugglesfan

JAg kommer väl säga samma sak när du har ploppat ut den: "...och jag kommer ihåg det som igår när du plussade..." som en gaggig gammal tant

• Bröllopstokiig

Hej Muggles!

Nej du jag är platt som en pannkaka! Var lite svullen i vecka 9, som du skrev innan i tråden, när tarmarna ändrade sig lite och man var gasig o så, men det har gått tillbaka nu. Jag ser helt normal ut! Man ser ingenting på mig, vilket jag är glad för!
    Vecka 12 säger ju jag, men BM säger nog vecka 11+2
    När vi gjorde vul så sa gynläkare att jag skulle ha den 15-16/7, så då har jag flyttats fram lite, kanske var den där natten jag lipade efter sex utan den kanske blev till tidigare Ja ja...

Log när jag läste dina hispiga inlägg om MF o MA, där ser du!!!!!!!! hahahaha visste väl att du skulle hamna där du med Jag är lugn nu, jag har accepterat att naturen har sin gång och jag kan inte påverka om bebisen vill komma ut eller stanna kvar eller att jag mår bra osv...

Hispig ag mat är jag inte, och det kommer jag inte vara, jag äter allt som jag åt innan och skiter fullkommligen i alla varningssignaler, som du skrev Muggles, till slut ska man ha en lista på vad man FÅR äta snarare än inte
    Åt jätte mycket blåmögelost i jul, men nu när jag snart går in i vecka 13, så ska jag tänka på att kanske bara äta upphettad sådan, eftersom moderkakan tar över snart och då lever bebisen på mig och inte på gulekroppen!

• Somekindofmonster

Hej allihop!

Era inlägg i den här tråden är riktigt underhållande må jag säga. Nu har jag inte läst alla, men det är kul när jag först läste om någon som så förtvivlat försöker bli gravid, och sen när jag läser ett par hundra (!) inlägg framåt så har hon lyckats! Grattis till er!

Nu till en fråga jag har. Jag vet att jag läst det nånstans på BT förut, men kommer inte ihåg var. Och eftersom den här tråden måste vara den med mest aktiva besökare så frågar jag er. Visst kan man med ett finger känna på livmodertappen om man har ägglossning? Hur ska den kännas då?

Det är ju tusan att jag inte hittar det där inlägget, för det var så detaljerat och bra beskrivet. Någon av er som vet?

• mugglesfan

Somekindofmonster: jag har tyvärr ingen aning om hur man känner men jag vet att ngn här har föreslagit metoden. Du ska även kunna märka det på flytningarna, de ska vara trådigare och rikligare (vi brukar tjata om en "aladåb" här i tråden, det är den ÄL-flytningen vi menar).

Cicci: ja jag vet... *böjer ödmjukt på huvudet* Men som jag skrev innan - det är så mkt lättare att råda ngn annan för då är det inte känslor inblandat utan bara rationellt tänkande.

• pirr!

Hej hej!

En ledsen tjej idag.. Har fått en tråkig diagnos (epilepsi) och måste börja äta massa starka tabletter.. Sjukdomstillståndet i sig bekymmrar mig inte så mycket men de konsekvenser den får för det vi längtar så efter är tyngre att bära. Har försökt läsa på lite och får känslan av att det ffa är medicinen som påverkar bla missfallsrisk och amning. Vet inte hur jag ska göra nu..
    Har inte börjat med medicinen än och har ÄL någong gång i helgen. Neurologmottagningen har såklart semesterstängt!
    Usch känns så tungt!!

• pirr!

Sjukvårdsupplysningen kommer nog bara svara att jag ska prata med min läkare, men jag kanske ska försöka iallafall.

Ledsen att det blev lite neggo-tongångar nu, men det är svårt att tänka positivt alla gånger.

• Somekindofmonster

mugglesfan: Okej, tack för tipset!

• BrudSommar2006

pirr, jag har inte förstått från dina tidigare inlägg att du misstänkt en sådan diagnos, eller har jag missat något? Det var tråkigt att höra. Hittar du ingen bra information på nätet om medicinen?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???