• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Oj vad jag stavar illa (skäms).

Kort resumé med vissa delar dechiffrerade:

Frågan är om det räcker med 22 OCH 24 december.

Fast det är BRA om deppmanteln finns tillgänglig!

Ferdags =fredags

Lovar bot och bättring...

• mugglesfan

Eden: STORT GRATTIS! Jag rös när jag läste det Man blir så glad när ngn i tråden plussar nuförtiden.

Lapinette mfl: åååhhh, jag vet precis hur det känns när man misströstar. Det finns tyvärr inget bra att säga... Massor av tröstkramar och jag håller som vanligt tummarna för nästa gång!

Snartis: oj, vad jobbigt för dig! Men vad bra att du fick tag i en BM.

Jag har nog förlikat mig med att mina symptom kommer och går (och när de kommer så är de inte så grava). Jag mår hur bra som helst och ibland känner jag mig sanslöst ogravid. Ibland sticker det till i sidomagen fortfarande men annars så är det lugnt. Det läskigaste med att vara gravid är känslan att inte ha kontroll - missfall kan man ju inte förhindra. Vi som är kontrollfreak... det är inte slut för att man plussat!

• Victory

Jag hänger bara sporadiskt här i tråden och hinner inte läsa allt men jag tänkte avlägga en liten rapport i alla fall:

Testade negativt i morse på dag 29, en timme efteråt kom tanten (fast jag trodde att jag hade BIM den 31/12). Nåja, det var ju det jag trodde så det var ingen större överraskning. Vi körde ju "bara" med heminsemanation denna gången. Om Hon nu ändå skulle komma var det ju lika bra att Hon kom nu och inte om en vecka, desto snabbare blir det ÄL igen! Så jag är ganska positiv ändå (fast lite jobbigt är det ju förstås... men jag försöker tänka positivt). Nu ska jag i alla fall supa på nyårsafton!!!

En positiv sak är att min man har fått igång apparaten, vi har lyckats på det "normala sättet" (utan insemination). Det bådar ju gott för framtiden!

• BrudSommar2006

Victory, det här låter ju positivt trots negativt besked. Nu förtjänar ni verkligen att lyckas nästa gång!

• Eden-06

Tack för alla Grattis Känns skönt att veta att det går att bli gravid. Känner så väl igen det där med att vara ett kontrollfreak som start september skrev. Har varit en utmaning för mig också att bara gå och vänta och låta naturen bestämma. Ugahhh jag vill ju påverka ALLT jag kan

Snart så: Även om man hör att allt är normalt så är det såååååå lätt att oroa sig. Vad skönt att du stannar hemma från jobb. Ta hand om dig.

• mugglesfan

Eden: känner du några symptom? Större boobs? Nästäppa? Hård mage?

Victory: gud vad bra att det har kommit igång för er på "normalt" sätt. Jag håller tummarna för nästa gång!

• Storasystern

Snart så, jag har förstått på mina tjtekompisar som har varit gravida att dina symptom är jätte-vanliga. Det är bara att försöka hålla ut och tänka på att det går över!!!

Sweet, tanken är att jag ska bli klar nästa höst. Jag behöver "bara" prestera ett pek till... :( Det blir nog en eller två vändor till till Japan. Ska göra klart lite stammar hema och sen åker jag igen, gissar på att det blir i mars-april...

Lapinette, en semesterbäbis låter inte helt fel! Kanske är tricket att slappna av och njuta av livet! :)

• pirr!

Hej hej!!!

Eden- vilken glad återkomst till tråden- ETT PLUSS!!! Grattis!!

Maken är numer som en maskin (romantiskt va?!) Denna gången behöver ej jag hålla ordning på när vi ska köra utan han är inne i varannandagslunken.
    det är faktiskt, trot eller ej, bra för vårt sexliv detta med bäbisfabrik!! Vi har varit ganska sega med detta tidigare och bara haft sex på helgen kansek en gång.. nu lär vi känna varandra på ett helt annat sätt ..
    Oj, oj lite privat men vadå?

Hoppas Snart så och muggles känner sig lugnare nu och snart kan börja njuta av graviditeten.

Synd Victory att tanten kom, men jag tror på er till NÄL!!!

• Jessie76

Usch, jag är ledsen men jag mår så illa
    PRECIS som ni skrev tidigare - man är äckelmätt och mår illa och sen blir man svinhungrig och mår illa :(
    Jag kan inte gå hem från jobbet, och jag menar om man ska gå hem för illamående och det inte går över förrän i v12 nån gång. Shit, då blir man ju hemma flera veckor
    Jag har inte berättat ännu heller på jobbet....*suck* hur gör man?

Snartis - hoppas du åkt hem. Krya på dig
    Muggles - fick du göra VUL eller? För visst har du träffat någon ang dina symtom/icke symtom....

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???