• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

sweet - det finns speciella för just ofrivilligt barnlösa. Både för kvinnor och för män tydligen.

www.akupunktur.se t ex.

En kompis till mig fick jättemycket hjälp av akupunktur under sin förlossning, så varför inte för att bli gravid? :)

Nu måste jag hasta hem och äta julbordsrester, är jättehungrig!! Tror vi får gäster ikväll, annars kikar jag in igen lite senare.
    Kram!

• nenne78

halihallå...
    önskar att veckan gick långsammare eftersom jag äntligen är ledig från jobbet *dansar* men hoppas ändå att det blir nästa vecka snart för då är det BIM. Tror inte att det blivit något nu heller, har iofs lite ont i tuttarna, på utsidan, men det är inget ovanligt för ...årstiden. Cykelperioden.

*ropar* Men å andra sidan har vi så mycket som ska hända i vår och sommar så det vore väl lika bra (hoppas kroppen går på den enkla)!

• nenne78

tror absolut på akupunktur, men jag har aldrig provat själv. Kanske skulle göra det....

• Amazontösen

Själva har vi kämpat i över 2 år, på självaste julafton testade jag posetivt =)

• nenne78

ooh vilken JULKLAPP! Grattis!!!

• sweetstreet

Wow! Grattis Amazontösen!!!!!!
    :)

Har ni försökt "aktivt" i 2 år? Alltså prickat ÄL etc...

• sweetstreet

Nenne!

Hur är det med stenarna i njurarna då? Har de slutat göra ont? Fick du annan värkmedicin eller vad hände?

• sweetstreet

Heeeellllloooo Girlsssss!!!!

Har just haft lite fest här och är uppe än. Men ska snart gå och koja! Lite mycket vin tror jag visst det blev, men himla trevligt var det! :)

Gick bara in på tråden för att kolla om någon morgontidig person varit här men så verkar det inte vara.
    Jaja, nu lär det dröja ett antal timmar innan jag kollar in tråden igen då. Kanske har inte förrän ni redan "gjort helg" (om ni nu jobbar...)

Tjingeling!!!!!!!!!!!!!!! :D :)

• mugglesfan

Hej sweet: nä här görs inte helg idag för jag är ledig! Men jag var inte vaken så tidigt...

Jag fick rejält ömma bröst (fast inte i närheten av vad Jessie har) igår och det håller i sig så lite symptom har jag. Och det är fruktansvärt jobbigt att träna nuförtiden, måste nog snart gå ner i intensitet för att orka. Man får mkt högre puls, mjölksyra i musklerna och blir mkt mer andfådd av att göra samma saker som tidigare.

Vi var hos BM igår och hade samtal. Jag svarade ganska ärligt (avrundade neråt) på alkoholfrågorna och hon var snäll och tyckte det såg "normalt" ut Vi fick en bok om graviditet som de visst delar ut till alla och när jag läste i den så står det precis som BM sa att de som mår jätteilla är avundsjuka på oss som känner oss helt normala och inte känner så mkt. Så jag får försöka njuta av det! BM sa också att varje vecka som går så är det säkrare (mindre risk för MF). Jag kämpar jättemkt med mig själv just nu att tänka positivt och att det kommer att gå bra. Men man är ju en orolig själ... Men jag insåg att oron är ju inte slut efter v12 och såhär kan jag ju inte hålla på... Men att som kontrollmänniska försöka släppa på kontrollen och bara låta naturen bestämma är svårt!

Nu är jag även inbokad på BMG (privat) för ett KUB-test (kombination uppklarning och blodprov). Jag får fundera på om jag ska skriva in mig där el inte. Går du där Vänner-fan?

• Bröllopstokiig

Hejsan tjejer och God Fortsättning på julen!!!

Hoppas att Ni har haft det bra!
    Grattis Eden, underbart roligt!

Själv har jag haft det kanon skönt. Myst med 3 veckor gamla syskonbarnet, ganska ballt att vara faster! Julfirane i 4 olika hem o även kyrkbesök för att få extra julstämning!

Här är det inga nyheter, mår så perfekt så det är löjligt! Är i vecka 12 nu och har berättat för svärföräldrar och föräldrar samt farmor och bror mfl. Alla blev så glada!
    Lite känsligare är jag, satt och lipade i min garderob i flickrummet för något som jag knappt kommer ihåg, men det är nog allt

Ska göra nupp 10/1, så det ska bli skönt, man får tydligen svar på det fort sa de när jag gjorde blodprovet inför detta. Bra!

Bebisen är nu 6 cm, ganska närkligt och jag har gått ner 2 KG över jul. Måste vara att jag har minskat alkoholintaget. Fast jag drack vinglögg och vin under julen, inte så mycket men ändå...

Ha det bra!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???