FruSofia: Moderkakan tar inte över förrän vecka 13, stämmer, så det du äter innan dess får ej barnet i sig, eftersom de lever av gulekroppen då. Jag har ätit alla möjliga goda ostar under julen o druckit vin. Jag dubblkollade allt på gyn innan jul o har dessutom fått det bekräftat av min mamma som är sjuksköterska i botten (nu lektor som utbildar sjuksköterskor på universitet)!
Det var ngn här som inte ens åt feta ost nu, det är helt ofarligt, man kan äta hur mycket man vill.
Det är sådan sjuk hysteri ag detta och jag tänker inte bli en hispig kärring och vara orolig. Lyckas man få friska barn i olika delar av världen där det inte har ngt att äta alls, så kan jag få det om jag stoppar i mig LITE av det jag gillar (alltså inte en hel ost).
Åt även gravad lax o sådant, inte heller några problem!
Nu är jag i vecka 12 o i går kunde jag inte ens smaka på makens vin, klarade inte lukten, så kroppen säger i från själv. Jag kommer inte äta insjöfik nu efter vecka 13, men annar allt i lagom skala.
Jag mår fantastiskt bra, det är så konstigt att man inte ens känner något. Fast skönt nu när man inte är nojjig längre. Gör vul ni som kan, det lugnar otroligt.
Sweet: Vad nice att det är böjj på g och att du fått bisolvonet! Men jag tror det är för sent att börja nu med dem, men å andra sidan kanske det är värt att ta några än inga alls! Kör 4 om dagen fram till böjjen!
Må så gott mina darlings och återigen Gott Nytt År!