• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • FruSofia

Cissi
    Ja, det där med upphettad mögelost är ju helt ok. Jag åt en bit gravad lax också i jul, är inte sååå nojjig över det där med maten, men jag har ändå inte samvete att vräka i mig lufttorkad skinka trots att jag äääälskar det Skulle inte heller bryta ihop om jag tagit mig en ordentlig fylla både en, två eller tre gånger innan jag fattat att jag var gravid. Men det är just att när man vet om att något inte är så bra, även om det inte är katastrof, så undviker jag gärna det. Men din bm verkar vara en klok och avslappad kvinna!
    Jag har bf den 21 juli, så jag är i v 11+1 nu. Har redan gått upp ca 4 kg Förra grav gick jag upp 18 kg och det var inte så mysigt..

• ljuvlig

Hej alla galna sexwifes!

Nu efter 5 gånger tog det sig för oss också och jag kissade plus på stickan i morse

Även om jag följt alla som blivit gravida hittills och alla som försöker känns det otroligt overkligt för en själv nu när man äntligen lyckats! Min man trodde inte på det första testet så vi fick sticka ner och köpa ett till för att försäkra oss om att det verkligen var rätt det vi såg.

Hur har jag då märkt av detta (som svar på Fru L:s allra första inlägg)?
    INTE ALLS.....

Fast när man tänker efter har jag nog haft symtom fast jag inte trott att jag varit gravid. Förra omgången var jag ju bombsäker på att det hade tagit sig, men det hade det ju inte....
    Men så här ungefär;

-Lite ömma bröst
    -Lite ilningar i äggstockarna
    -Lite humörsvängningar
    -Och lite småkramp i nedre delen av magen. Fick kramp i går när jag hoppade omkring här hemma och löjlade mig och även häromdan när vi hade 5+1 under o*g*s*en. Och det är väl det sistnämda som är det enda "nya" eftersom de andra symtomen är vanliga innan mens ändå.

Trix?
    Den här omgången åt jag rosenrot fram tills ÄL och B-vitamin varje dag. Och så har vi endast kört bakifrån Det var faktiskt min man som bestämt sig för det och så fick det bli!!!! Ja, han är nog lite extra stolt för att han stod på sig...

Till kvällen blir det att smutta på champagnen och låtsas som ingenting även om man vill skrika till hela världen om denna nyhet!!!!

Det enda som jag undrar över är i vilken vecka jag är i. Har ju mongomenscykel på 39 dagar, vilket om man ska räkna efter sista mensens första dag betyder att jag är i vecka 6. Fast jag hade ÄL för 2 veckor sen. Så jag tror vi räknar efter det istället och låtsas att jag har en normal cykel och då är jag i början av v. 4. Eller vad tror ni?

Många nyårskramar till alla här inne och en massa styrkekramar till alla som försöker!!!! 2007 kommer bli ett jättebra år för oss alla, det är jag övertygad om...

• Eden-06

Tänkte kika in och önska ett Gott Nytt År och vad ser jag... ETT PLUS!!!!

Ljuvlig - det är ju helt underbart Plussade själv för 8 dagar sedan och har inte fattat det än. Helt overkligt. Ha nu en riktig underbar kväll. Njut av att 2007 kommer att bli ett helt fantastiskt år

Håller tummarna för er som fortfarande väntar och hoppas. Snart är ni också på gång. Kramar till er alla

• sweetstreet

Ååååå

GRATTTTIISSSSS ljuvilig!!!!!!

Jag blev så glad här att jag sitter och bara ler!!!!!! Underbart! :)
    Ja, det blev ju ett fantastiskt avslut på gamla året och en lika fantstisk början på det nya!

Själv hoppas jag på att det ska gå vägen denna ÄL, men vi får se. Försöker att inte stressa upp mig men det är lite svårt när fler o fler plussar i tråden.

Ha nu en riktigt härlig nyårsnatt ljuvlig och smutta ordentligt på bubblorna! :)

• Eden-06

sweetstreet - Såg att du fått Bisolvon. Hur är det med Rosenrot? Jag åt både och denna gången och inbillar mig att det var därför det tog.

• sweetstreet

Cicci,

Tack för omtanken!
    Jag har börjat äta dem ändå för jag tänkte att det lite borde det väl hjälpa? Tänk om man vore förkyld, då ska de ju hjälpa rätt tidigt gissar jag. För om de inte börjar verka förrän efter flera veckor vorde det ju ingen bra medicin mot t ex hosta eftersom många förkylningar går över efter bara någon vecka drygt?
    Jaja, det är iallafall värt att chansa!

Hoppas ni alla får en härlig nyårsafton! Här är det ju långt kvar innan tolvslaget. Känns lite skumt att man ringer hem och önskar gott nytt år run 18-tiden vilket oftast är innan man ens själv hunnit äta... Haha! Men så är det ju. För när vi har tolvslag är klockan 6 på morgonen och eftersom man blivit såhär lastgammal är de flesta jag känner inte vakna så dags... Känns som det var länge sedan ens vänner raglade hem vid 7-snåret på nyårsdagen.

• ljuvlig

Tack snälla ni!!! Och igen ett gott nytt år!!!!

sweetstreet; Jag förstår om du blir lite stressad av att själv inte plussa! Jag har inte varit inne så mycket den sista tiden pga jobb och tidsbrist, det kanske fick mig att tänka på annat... Fast jag har tagit det jättelugnt denna gång, inga ÄL-stickor eller tidiga grav.test osv. Och så planerade jag inför nästa Äl i januari...

• sweetstreet

Haha! :) Kanske är det det som är tricket!!!??? Att inte hänga i vår tråd så mycket. Men det är ju så svårt att låta bli tycker jag.... För det är ju så mycket kul folk här! :) :D

Men men om det inte tar denna gång kanske man ska testa att inte hänga här så mycket fram till nästa ÄL??? ;)
    Och visst, det hjälper ju inte precis till att göra en mer avslappnad beträffande ÄL-aladåber, symptom/icke-symptom etc...

Hehe, ljuvlig förresten tycker jag bakifrån lät trevligt! :D

• pirr!

Gott nytt år och grattis till alla som plussat!!! Känns som det rasslat till nu! Är så glad för er skull, men självklart undrar man när det är vår tur. Känner som du, Sweet!

Jag har inte fått tag på min läkare än, och har inte börjat äta tabletterna (Lamotrigin -kollat FASS, står att man inte vet hur detta påverkar graviditet utan att man skall konsultera sin läkare.) Har ÄL i början av denna vecka (aladåb igår..) och vi kör nog på som vanligt- tar det så tar det.
    Vet inte om det är ansvarslöst av oss..

Jaja!
    GOTT NYTT ÅR!
    Nästa år kommer resten av oss också PLUSSA!!!!

• sweetstreet

Pirr,

Tycker ni gör rätt som ändå testar denna ÄL. Jag menar det borde ju finnas någon annan medicin som ni kan ta ifall det nu skulle ta denna gången. För alla som har epileplsi måste ju kunna skaffa barn??? Jag har iallafall inte hört något om tt de inte skulle kunna det, så då borde det ju finnas en medicin som inte ska vara skadlig vid graviditet.

Lycka till nu!!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???