• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Jo kasnke blir det lättare att jobba idag men jag tror inte det. Känner inte alls för vad jag måste göra men jag har en dead line så jag vet att jag verkligen MÅSTE börja snart. ju längre jag skjuter på det desto mer stressigt kommer det bli annars. Hu!

Men för att skriva måste man ju ha lite "inspiration". Iallafall jag. Och just nu är den verkligen noll.
    Vill mycket hellre fortsätta ta det lugnt och mysa och göra ingenting, som jag gjort hittills under julledigheten! :)

• Vänner-fan

Hoppar in här lite snabbt medan maken ligger lullig i soffan... medan jag är spik nykter såklart...

Pirr, men vad tråkigt!! Hoppas du kan få tabletter som hjälper men som inte försvårar vid graviditet! Kram!

Muggles, japp, jag går på BMG. Bra att du får hjälp där! Gällande att du inte orkar träna så mycket så brukar det för det mesta ge med sig efter några veckor. Man blir jättelätt anfådd och så i början i några veckor, men det går tillbaka. Sen kommer det väl tillbaka mot slutet men då pga att man blir så stor och tung. I början vet jag faktiskt inte varför man blir så anfådd. Det är lite konstigt, men det är väl mycket på gång i kroppen då.

Gott nytt år på er!

• mugglesfan

Sweet: om du är oinspirerad så pröva "5-minuters-metoden". Dvs när det känns jättetungt att komma igång (tro mig - jag vet hur det känns!) så säg till dig själv att du bara behöver sitta i 5 min. Då kan man oftast komma igång och när man har suttit 5 min så är det ingen match att fortsätta. Funkar oftast på mig...

• Eden-06

Hoppas julen varit bra för er tjejer.

Cicci: Vaaaaa har det verkligen gått så lång tid. Helt otroligt. Läste faktiskt en rapport om kombinationen blodprov, NUPP häromdagen. Ska vara den mest tillförlitliga metoden om man bortser från fostervattensprov. Undrar om de gör det där jag bor?

Pirr!: Vad jobbigt. Förstår precis att man inte vill att något ska påverka babyverkstaden. Är ju svårt nog ändå! Tyvärr är det nog så att de flesta läkemedel påverkar ett foster. Vilken medicin tar du så skulle jag kunna kolla lite?

Har inte hunnit läsa ikapp så jag har säkert missat en hel del. Vill bara skicka lite kramar till er alla

• Eden-06

Tack alla gulliga för era Grattis
    Vill själv gratta Nasse7. Verkar vara fler plussare

Symtom?! Ömma boobs får jag väl hålla med om. Mannen tycker redan de växt 2 storlekar Rikligare flytningar och enstaka "hugg" i sidomagen. Ibland även lite "mensvärk". Annars är det som vanligt. Är ju rykande färsk plussare så det kommer kanske mer. Är glad så länge det håller sig så här.

• Eden-06

Kom på ett till. Svårt att sova! Vaknar inte för att jag är pigg utan för att jag inte kan sova längre hmmmm...

• Storasystern

Japp, böj på stickan idag! Skumpa och sex imorgon! Hurra! :)

Dum fråga: Denna "sidomage" som det ibland refereras till, var sitter den???

Gott nytt år på er om jag inte hinner titta in imorgon!

• nenne78

sweetstreet
    tackar som frågar - jag har ingen aning om vad som hände med mina stenar, men jag har inte ont längre.

BIM nästa vecka! har ont i boobsen vilket jag brukar ha före mens, men kan inte låta bli att hoppas ändå - kanske kanske...

Tråkigt pirr! Hoppas att du snabbt får tag på någon kunnig människa så att det blir en snäll meducin för bebisar.

nu ska vi handla å sen äta middag och spela spel hos några kompisar. SKOJ!

åååhååååhåhååh jag vill ha en stor mage i sommar!

• FruSofia

Eden
    Grattis!!! Jo, de gör NUPP där du håller till Fast inte där jag bor, tyvärr. Jag har varit lite inne på FVP, men usch jag tycker det känns riskabelt fastän risken eg är ganska liten. Hade hellre gjort NUPP som är helt ofarligt för bebisen. Ska på inskrivning på torsdag, så jag ska prata med min BM då.

• sweetstreet

Jehoooo Syrran!!!!!!!!!

Perfekt timing då! Helg som det är och allt!!!!!! Och t o m en extra ledig dag (nyårsdagen) på måndag som ni kan ha det väldigt trevligt på ;) :D

Lycka till nu!
    Själv har jag inte fått den berömda böjen än, men den ska enl berökningarna komma nu efter helgen. Men jag började kolla med stickorna lite i förväg eftersom vissa av er här cyklar kortare med rosenrot och jag har ju börjat äta detta nu.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???