• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Lugnt och stilla här ikväll!

• mugglesfan

Lapinette: kör du med Bisolvon nu? Vi får hoppas att det blir en smekmånadsbebis (det blev det för oss)!

Nu sitter jag i telefonkö till Barnmorskegruppen här i Göteborg, få se om jag får komma på tidigt UL. På hemsidan står att tidiga UL görs i v 11-13, jag vill göra ett nästa vecka typ (då är jag i v7) bara för att se att knytet därinne lever.

• Snart så....

Muggles, hur är din mage(livmoder) om du tycker på den?

• Snart så....

Min är stenhård bitvis och i alla böcker står det att man inte ska kunna känna magen än???

• Snart så....

Frullan, var är du gumman? Hur har det gått? *håller tummarna*

• _koko_

Hej vänner!
    Hoppas ni har haft en skön julhelg allihopa! Det har vi, men ååååh vad jag hatar att jag är tvungen jobba nu i mellandagarna...

Jag har dumt nog läst på en massa om endo och ivf nu, och det känns lite hopplöst måste jag säga. Verkar inte vara många med endo som lyckas. :(
    Kanske är hormonerna som gör sig påminda också...
    Har inte ont alls i magen längre och såren är mest röda streck nu. :)

Ser dock fram emot nyår, då jag ska dricka EN MASSA skumpa!!! Jag ska nog BARA dricka skumpa vid närmare eftertanke... :D

Med snartis och cicci inräknade känner jag förresten nu 6 personer som har beräknad förlossning i juli/augusti!!!

Kram på er alla kämpare.

• Snart så....

ohhhhh kokos drick massa skumpa för mig oxå :D
    Du får inte ge upp än, klart att ni kommer att lyckas!!!

• mugglesfan

Snartis: *klämmer* den känns nog ganska hård, inte lik mjuk som förr. Men jag tror det kan vara svullna tarmar och allt möjligt, inte den "riktiga" magen. Känns det bättre med blödningar och mensontet? Jag hade lite mer ont i bröna imorse - jippieee! Idag ska jag på inskrivning hos "vanliga" BM (inte privat) och förmodligen få förmaningar om att undvika alkohol, rökning (har aldrig rökt ) mm.

Såg på Fredrik Lindströms program igår och där var Lena Sundström med (har för mig att hon skrivit i Metro förut). Hon sa att det har gått alldeles överstyr det här med vad man får och inte får äta nuförtiden. När hon var gravid för 7 år sedan var det några få grejer man skulle undvika - nu sa hon att det hade varit lättare att få en lista på vad man FÅR äta. Jag tyckte det var rätt skönt att höra Det bekräftar att man inte ska vara för rabiat...

Nä nu måste jag dra en stund!

• mugglesfan

Jag har köpt alkoholfri "skumpa" - hoppas det ger lite bubblor iaf!

Ge inte upp koko - kanske bäst att inte läsa för mycket? Du vet som med FL... Jag läste att det var typ 30% av de med endo som hade svårare att få barn - det är ju 70% som INTE har det svårare!!! Hoppas du tillhör dem...

• Snart så....

Jag har oxå köpt alkofri skumpa till nyår :D

Det går i vågor det onda men trött och hungrig/mår illa är jag konstant nu. Hmmm känns konstigt att sova så mkt och efter några timmar vara lika trött igen

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???