• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jessie: jag tror jag bara är i 4+5 så det är nog lite tidigt att se ngt men jag ska ringa ändå för att boka en tid. Nu kommer ju julen så det blir väl ändå ingen tid förrän efter det och då borde man kunna se ngt iaf. Jag vill ju som Moppy i så fall snabbt komma på banan igen och inte gå och bära på ngt dött. Men förmodligen nojar jag alldeles i onödan och är SUPERlöjlig.

Vaddå OT? Herregud, finns det någon som är "on topic" här?! Jo det finns det men det är ju bara ibland! Jag tycker det är skitkul med alla diskussioner om allt möjligt.

Aha Page, fil kand. Ja men det är ju inte så illa - och vadå ingen utbildning? Där lurade du mig rejält. Fast jag förstår att det nog är tuff arbetsmarknad. Själv är jag ju teknikertjej så det är inget svårt att hitta jobb. Däremot kan det vara tufft på andra sätt (ensam tjej i väldigt manlig miljö). Man får kämpa på rätt hårt för att få samma möjligheter som killarna och samma lön... Men de brukar ju säga att jag har skinn på näsan så det går hyfsat. Man blir lite matt emellanåt bara, att man alltid måste kämpa. Sedan ser man en karl med medelmåttig kompetens glida förbi i karriären och lönen utan ansträngning (ja det har faktiskt hänt!). Penisfaktorn... (Feminist - japp det är jag!)

• sweetstreet

Tjingeling tjejer!!

New York håller på o vakna! :)

Ville bara lite snabbt kika in här innan jag sticker till jobbet! mest för att önksa GOD JUL till alla ifall ni hinner dra från tråden snart. Ja, jag har ju redan missat Mindre men jag hoppas hon får en jätteskön jul (och jag håller tummarna för att det blev någo för henne denna gången!)

Jag kommer sakna er alla under julhelgen. För jag gissar att inte så många tittar in häer då, men jag kommer titta in lite regelbundet tror jag :)

Helt otroligt Jessi, vilken historia! Tur att du blev bra och att barnet klarade sig! :)

Och Koko, jag håller med dig, jag beundrar också en massa folk, för att de gör saker man själv inte kan göra! Och jag kan tala om att forskning inte alls är något "svårt" men man måste tyvärr ha en läggning som klarar av manodepressivitet ;) För det är f-n vad det går upp och ner i jobbet. Hela tiden...! Ungefär som i min barnverkstad....

Muggles,
    finns det ingentans du kan ringa och prata med någon kunnig person? det brukar iallafall kunna vara bra som första sak när man är orolig. Och kanske går det fortarre att få tag på någon per telefon än attt få ett VUL inbokat??
    Annars verkade det bra med gynakuten som någon nämnde. Visste inte att det fanns sådana faktiskt. Jag förstår om du är orolig, men jag tror inte det är någon fara (du ser, jag gör som du gjorde med Cicci eftersom det är så lätt när man inte själv är gravid o nojjig! ;) )
    Jättekramar till dig!!!! :)

Ses senare tjejer!

• _koko_

God morgon sweet! :)

Jag tänker inte ens fundera på att det är något annat än helt normalt det muggles känner, du är på smällen tjejen! :)
    Och ang MA - det är ju när kroppen inte fattar att det blivit missfall som du skrev, dvs symptomen försvinner inte!! Så tror jag iaf.

• mugglesfan

Sweet: jag har fått tips av en tjejkompis till en gyn som hon har, så jag ska fixa telnr dit och ringa. Men jag försöker verkligen tagga ner sålänge.

När jag lugnade Cicci då för några veckor sedan tänkte jag rent logiskt - nu är det känslor iblandat och då är det svårt att få hjärnan att fatta att det förmodligen inte är ngn fara. Men men det ordnar sig på ngt sätt.

Page: ngt som imponerar på mig är allmänbildning och ett schysst sätt att uttrycka sig - och det har du! Sug åt dig... (det finns fler som har det i den här tråden och det är kul)

sweet: GOD JUL! Ha forskning kräver manodepressivitet - det stämmer nog att barnverkstan också gör det Tjejer, ni ska inte tro att ni slipper berg-och-dalbanan när ni väl plussat (det trodde jag i min naiva enfald)!

• BrudSommar2006

Muggles, jag tror inte heller att det är någon fara men jag vet, det är säkert lättare sagt än gjort att sluta tänka på det. Boka tid hos gyn så du får veta men jag gissar att det kanske blir svårt nu under helgerna?

Dök mailet med min bild upp eller ska jag försöka maila igen?

Säger god jul nu, tänkte försvinna iväg strax.

• Storasystern

Hej i tråden!

Jag sitter hemma och tycker synd om mig själv, är förkyld och lite febrig såhär precis innan jul. Sämst tajming ever!! :(
    Men jag har hunnit julstöka lite hemma, klä granen och städa lite. Otroligt skönt!!!

Ville bara passa på att önska er alla en GOD JUL!!! Hoppas den blir plussitiv för alla som BIMar!!! Själv jagar jag ÄL runt nyår!
    Kram på er!

• mugglesfan

BrudSommar: innan jag sticker från jobbet. Din bild har inte dykt upp. Jag vet inte när jag kommer in här nästa gång men jag hoppas på att det blir i helgen...

Kramar till alla!

• mugglesfan

Förresten Syrran: vad tråkigt!! Men då har du hunnit bli frisk till ÄL - det är ju bra!

• pirr!

Hallå alla sköna julpinglor!
    Har följt läsningen idag men inte hunnit skriva nå´t.. Gillade genusdiskussionen! Muchos intressant!

Muggles: hoppas du får känna lite julefrid och oroar dig. Symtomen kommer nog och går lite!

Håller tummarna för Mindre och vem var det nu mer som BIMar?

Nu sticker jag på middag med maken. Ska ha en mysig kväll bara vi med lite förjulmys innan hela familjen samlas i helgen!

Puss och kram GOOOOOOOOO´JUL!!!!

• pirr!

INTE oroar dig för mycket skulle det ju stå!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???