• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jaha, då var det jag som var ensam på tråden igen - då måste jag ju jobba lite... Läsa dokument...snark

Page: jag tror inte alls att alla här är superkarriärkvinnor med god ekonomi men kanske att inläggen domineras av dem som verkar ha det så. Och då kanske de som inte har det så inte vill skylta med att de inte har lika bra ekonomi och jobbar på ICA el på bandet? Vad är du förresten utbildad till - psykolog? Och kan du inte skicka en ny bild om jag inte får lägga upp den du inte gillade? Många frågor...

Nä nu ska jag läsa lite dokument och rensa mejlboxen, chop chop!

• mugglesfan

Nu ligger sweet uppe i bildgalleriet också!

Förresten om ni inte sett det redan - de bilder som inte har en text (vem det är) så har jag lagt till en titel på fotot. Det kommer upp nedanför fotot om man klickar på fotot el om man kör en slideshow. De bilder som redan har en text har jag inte lagt till ngn titel...

• Liten med Mindre

Mötet är över och jag är online. Ska sluta om en dryg timme och åka hem till föräldrarna och göra godis. :)

Visserligen är jag rätt trött på choklad, men vi har ju handlat det mesta för tillverkning så...

Muggles - du ska se att bebben bara börjat komma i julstämning och infört lite julfrid i magen. :) Håller tummarna för det!

• Liten med Mindre

Det är ju lite märkligt förresten, att de flesta har inga större symptom fram tills att de plussar. Sen dyker det upp massor med olika symptom över natten, hos de allra flesta.

"Hepp kroppen - sätt igång att producera symptom nu när hon har sett plusset! Nu blir du inte skickad till akuten för konstig värk!"

• mugglesfan

Ja tack för tipset - så kan det ju vara. Lite go julstämning i kistan. "Mmmmm, här var det ju varmt och skönt, lite julgodis finns det och lättöl. Tja, här kan man ju tänka sig att stanna i 8 mån till..."
  • Bröllopstokiig

Min story - läs om ni ids:

Jag väntade 1:a barnet. Var på en ö med båten och käkade ett grönt äpple med skal (vad du än gör Nenne om det verkligen är gallsten - akta rå lök, äpple öht men spec med skal paprika och grillat.) fick ont i magen så jag gick ner i båten. väl där blev det värre och värre. Jag kan identifiera denna smärta med vad jag tror kunde vara hjärtinfarkt eller nåt. Just vars man gör HLR ni vet? Kändes som en stekhet grillpinne stack rakt igenom kroppen. Jag låg å slog mot bröstet och sa att jag dränker mig snart! Morsan blev jätterädd och trodde d var MF. Vilket jag absolut inte ens hade tänkt tanken! Man känner skillnad alltså. Jag fick alvecon men spydde upp dom direkt (jag spyr inte ens vid magsjuka så dom förstod vid det här laget att det var allvar).

Mamma och pappa ringde taxi (?) till hamnen och vi satte oss i båten och åkte 15 minuter till hamnen i outhärdliga smärtor - jag kommer faktist inte ihåg så mycket sammanhängande förrän efter op.
    Efter många om och men på akuten (och diverse mordhot av doktorer ) så fick jag morfin (trots bebis) och så hade dom konsulterat med gynläkare i Boden och bestämt att jag skulle få välje om jag ville operera eller inte.
    Jag valde såklart operation och på ultraljudet av gallblåsan vaknade jag till av att dom pratar om hur fullt det var av sten. Såg på bilden och då såg man att gallblåsan var fullproppad med stenar.

Jaja, för att göra en lång historia kort - dom opererade ut gallblåsan med Lilleman i magen (det gick bra eftersom jag gått förbi v23). Men tiden efter op var inte så rolig. Jag fick häftklamrar istället för stygn och det drog kan jag säga när maggen växte Sen blev det riktigt fult ärr på magen.

Jag får än idag gallstensproblem, och det är INTE roligt

Jag vet inte hur intressant detta är men.....

• mugglesfan

Jessie: usch, det låter riktigt vidrigt ont det där. Jag visste inte att man kunde ta ut gallblåsan. Där ser man.

Jag har en kompis som haft njursten och det var också riktigt smärtsamt.

• _koko_

Hey! Otroligt intressanta diskussioner under natten, typiskt att vi var och handlade julmat igår och min projektledare vill ha något slags resultat av mig idag...
    ;)

Apropå arbetslöshet är man väldigt fel ute om man värderar människor i hur mycket pengar de har eller hur länge de har gått i skolan. Jag är en sk karriärkvinna inser jag ibland lite förvånat, men det är ju inte så jag definierar varken mig själv eller mina vänner. :) Jag har haft tur och kunnat välja en yrkesväg som ger mig både bra betalt och möjlighet att "göra karriär", samtidigt som jag har ett jobb som jag verkligen tycker är kul! Ok, då, inte alla dagar... ;)
    Men, ni har nog alla redan lämnat den diskussionen så jag ska sluta plåga er.

Hjälp, vilken mardröm jessie!! Vilket tur att det gick bra! Jag tänker som så om mina ärr att de berättar en historia om mig, så jag skulle inte vilja vara utan dem.

• Liten med Mindre

Nu mina kära vänner går jag på julledigt!

Ha en jätteskön hoppsistudsig julhelg!

GOD JUL från Mindre!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???