• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

När det gäller våra behov av sex så verkar det också ändras från det gamla jägarsamhället. Eller åtminstonde närma sig varandra. Eller så beror det på allt struntprat från Aftonbladets bilagor om den moderna kvinnans sexualitet. Som jag skrev tidigare: män kan få massaor med barn under sin livslängd, det kan inte kvinnor få och därför borde mannens sexdrift vara starkare.

• Page

Hahaha, upptäckte att jag sa precis samma sak som du, ja, nästan i alla fall. Det var ej meningen att upprepa det du skrev.

• sweetstreet

Ja för min del vill jag ju ha en värld där alla ska ha lika förutsättningar rent praktiskt och ekonomiskt, dvs att alla ska ha samma chans till t ex utbildning och jobb etc oavsett kön, hudfärg eller så.

Men jag tror inte på ett helt likriktat samhälle för det. ALLA är vi INDIVIDER med helt olika förusättningar. Lika mycket som att alla inte kan bli OS-mästare i 100 m eller bli nästa Picasso eller driva VOLVO så kan vi inte bli "lika". Men det viktigaste är för mig att man skapar ett samhälle där så många som möjligt (helst alla i en ultimat värld) kan utvecklas som individer och på så vis bidra med något till samhället. Detta gäller män och kvinnor också! Man måste ju inte likställa jämlikhet med likhet tycker jag.

(Obs! detta i ett land som Sverige då. Lite svårare tt sätta sig in i förutsättningarna för ett rättvist liv i tex Somalia. Sådana kunskaper har jag itne så nu pratar jag om demokratiska i-länder där man inte ska behöva svälta eller så)

• Page

Om man tittar på olika stammar i urbuschen ser man säkert klart och tydligt att det finns biologiska skillnader mellan könen. Eller snarare olika biologiska förutsättningar för att överleva. Män är trots allt fysiskt starkare än kvinnor (hatar det!)och det är kvinnan som bär på barnet i sin livmoder. Samt att det faller sig ganska naturligt att hon tar hand om barnet den närmaste tiden eftersom hon ammar det. Genustankar fungerar mest på det västerländska samhället.

• sweetstreet

Jovisst, vad gäller sexbiten så är det ju så att kvinnor i det moderna samhället numer bejakar sin sexualitet i mycket större utrsäckning än t ex förr. Vilket jag tycker är SUPER!!!!!
    Men jag tror fortfarande att vi har grundläggande biologiska skillnader i vår sexualitet. Faktiskt. Och detta handlar inte om hur många one-night-stands man har, utan snarare om hur man känner rent instinktivt på detta med sex. Exempelvis som "hotbild". Jag menar, varför är det oftare känsligare med sexuella trakasserier mot en kvinna än mot en man?

• Page

"Man måste ju inte likställa jämlikhet med likhet tycker jag."

Fy, vad bra sagt! Det ska jag genast sno och använda mig av vid behov! Om jag blir anfallen av någon rabiat feminist!

• sweetstreet

Javisst är det så.
    Om man kämpar för sin överlevnad så bryr man sig nog inte så mycket om vem som drar hem maten, vem som kokar den, och vem som tar hand om barnen.

Jag tror att jämställdhet är en lyx som vi kan unna oss i den rikare delen av världen.

Men jag tycker inte det är mindre viktigt för det!!!
    Det jag tycker är konstigt är att vissa helt förnekar biologin. Att vi faktiskt fungerar ren instinktivt på många plan även om vi inte "vill" det.

Det är som med stress. Man vill inte vara stressad men i vissa situationer så går det igång hormoner och signaler i kroppen som är ett instinktivt svar på stress, och så står man där och kämpar o kämpar men viljan kan ändå inte hålla emot. Man får ändå hjärtklappning, blir kanske torr i munnne o blöt i armhålorna. Rodnar kanske. Och allt bara som en reaktion på yttre signaler som man inte riktigt kan kotrollera.

• sweetstreet

Haha Page,

känns som om humanisten och biologne är rätt överens i detta forumet!!! :D :D

• sweetstreet

Nu är det bara att invänta vad alla andra trådisarna tyckerom vår lilla utläggning.
    De kasnke blir supersura för att vi tagit upp en massa sidor med annat än symptom, aladåber, ÄL, och barntankar??? :o ;)

Men vi kan ju avsluta det hela nu och skrika till de att

DET ÄR ÖÖÖÖÖÖVER!!!!!!!!!!

NI KAN BÖRJA LÄSA IGEN NU! BÅR GENUSDISKUSSION ÄR AVSLUTAD! HALLÅ!! :)

• sweetstreet

Och självklart menade jag VÅR inte BÅR.....

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???