• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Fast å andra sidan sa han att han är glad så länge barnet inte är en mulatt!!!! :o

Haha, inte för att han inte gillar svarta eller färgade, utan helt enkelt för att jag sedan vi flyttade hit till USA nästan enbart har sett snygga svarta män!!!!! :o :o :o ;) :D :D :D

Jättekonstigt, men det ÄR faktiskt så. Det finns väldigt få vita män jag tycker ser bra ut (iallafall om de inte är på film...! ;) ) Men när man går på stan här så är det vääällldigt många otroligt snygga svarta/färgade män måste jag säga! :D

Så därav vill min man helst inte se ett färgat barn komma ur min kropp!! :D :D :D

• Page

Shit sweet, få mig inte att börja diskutera tidig anknytning här! Så jäkla torr vill jag inte verka!

Om man väljer att tro på Darwinisterna så stämmer det ganska bra med det du sa. Vi välutvecklade hjärnor som går på två ben har blivit så mäktiga att våra känslor styr hormonerna (tänker på mjölkproduktion vid adoption). Frågan blir väl här vad som kommer först; är det ägget eller hönan?

Så om man inte anknyter till barnet genast vad kan det bero på om man ska följa den biologiska linjen? Hormonellt fel? Int vet ja!!

Och så har vi också exemplen om djurarter som tar hand om andra djurarter. Typ en tik som ammar kattungar. Vad skulle Darwin säga om det??

• sweetstreet

Haha Page, jag tycker det är intressant jag! Inte så torrt alls fakiskt.
    Men det känns ändå som om det mesta är individuellt då jag tror det är svårt att generalisera. Även om vetenskapen har en tendens att göra det... jag veeeeet ;)

• sweetstreet

Idag är det ju så otroligt mycket som diskuteras miljö kontra biologi. Typ hela genusdebatten har ju spårat in på detta. Och det är också rätt intressant. Tycker jag.

Likaså det där att det liksom verkar gå i vågor beroende på årtionde vad som väger tyngst; biologi eller miljö.

Det är rätt intressant tycker jag.
    Men en helt annan historia och totalt OT så det kasnke man inte ska ta upp här! ;)

• Page

Det är väl klart att de svarta männen är snygga! De var väl de mest lämpade som kom till USA i samband med slavhandeln! Hahaha, nu lägger jag av med det!

Häftigt det med att det första barnet liknar pappan! Jag är det enda barnet och har alltid varit jättelik min pappa!

"Blandrasbarn" är av någon anledning de vackraste barnen. Man kanske får det bästa från båda sidorna. Jag hoppas bara att vårt barn inte ärver min näsa. Och min negativa läggning!

• sweetstreet

Jag är ju biolog och tror på evolutionen (och därmed Darwin) och jag har en fast övertygelse att väldigt mycket beror på gener och biologi.
    MEN jag är även helt övertygad om att miljön spelar en jättestor roll i hur man blir som person t ex.

men jag har jädrigt svårt att köpa vad många feminister tror att vi alla är lika från början men att samhället sedan formar oss till män resp. kvinnor! Sorry alla feminister out there! Jag vet att har skitit i det blå skåpet nu, men detta är faktiskt min åsikt.

• sweetstreet

Hehe! Page, jag hoppas att ert barn ärver ditt sinne för humor! Och din sköna stil!!!!!! :)

• Page

Nej, jag håller med att det är OT så jag lovar sluta nu! Men det är intressant.
    Ett sista ord från mig bara: vetenskap är väl lika med att generalisera. Annars vore det nästan omöjligt att bedriva studier om man inte kunde förlita sig på sina urvalsgrupper.
    Angående arv kontra miljö så är det väl 50/50. Tvillingstudier!!!

• Page

Oj, vad jag blir sugen på en feministisk diskussion. Eller snarare genusdiskussion. *kniper ihop läpparna*

Jag är humanist så jag borde verkligen inte diskutera biologi, kan inte ett smack om det. Föruton den psykologiska delan av saken.

• sweetstreet

Page jag tycker det är superkul att diskutera med folk som har en annan vinkling än man själv! Annars är det ju trista diskussioner. Om alla tycker lika, eller har samma kunskaper.

Så en liten nyfiken fråga bara:
    Vad tror du om biologi vs miljö i genusfrågan??

Oooops I dared to touch it!!!!!!! :o
    Är bara lite nyfiken. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???