Hola girls!!
Puh, nu har jag läst i kapp. Ni speedar upp bara mer och mer hela tiden, så snart skriver ni väl 1000 inlägg på en dag!? Men det var underhållande som vanligt!
Muggles,
jag fick göra ett ul på min inskrivning (på Barnmorskegruppen) när jag gått 10 fulla veckor. Man skulle ha gått minst 9 fulla veckor för att komma på inskrivning där, men jag testade mig ju och ringde så pass sent att jag fick vänta en extra vecka. Även om inte vi vill veta kön eller göra NUPP så visste jag att de på BMG gör sådana saker och tänkte att då är de nog kunniga och uppdaterade på resten också, så därför valde jag de. Och vi är jättenöjda. Det tidiga ul var en bonus som jag inte kände till innan och det var nog inget vul utan ett vanligt ul, för vul görs väl vaginalt. Sen fick vi ju göra ytterligare ett ul för att se så det inte var tvillingar och sen fick vi göra rutin-ul.
Gällande ömma bröst kan jag säga att det var det första tecknet på grav. jag fick och det fick jag 11 dagar efter befruktningen! (Borde alltså bli i vecka 4, fast jag inte fattade att jag var i det då). I vecka 9 var de inte var lika ömma längre. Så det behöver inte ta så lång tid för er som hade det att bli av med det! Mina var nog inte lika ömma som era men tillräckligt för att jag inte kunde springa till bussen och tillräckligt för att maken skulle få en utskällning för att han inte var försiktig så fort han snuddade vid de.
Något som oroade mig en del i början var att jag knaprat max-dos med Ipren (2 tabletter 3 ggr per dag) i max antal tillåtna dagar (5 st) ända fram till dagen innan jag blev gravid. Så för mig måste den effekten att de försvårar graviditet gått ur kroppen väldigt fort eller inte påverkat mig. (Det jag var orolig för var om jag blivit gravid mitt under tiden jag tog de och jag då kunde skadat fostret, men nu blev jag ju inte gravid förrän efteråt och skulle jag blivit det under tiden skulle det tydligen blivit missfall och inte bara skador.)
Nähä, dags för lite julklappsinslagning!
Tjingeling och God Jul om jag inte skriver mer innan dess!!