• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Ja fast skaffa barn ÄR väl en egogrej i sig är det inte?? Oavsett på vilkt sätt man skaffar dem???

Tror det är få personer som skaffar barn för "barnens skull". Man skaffar ju barn för att man själv vill ha barn!!

Helt naturligt tycker jag!

Fast vad gäller mina egna gener (och mannens) så kan man ju hålla med om att det kasn kännas spännande att se vad kombinationen blir. MEN jag tror ändå såpass mycket på att ens egna influenser och miljö kommer att forma barnen minst lika mycket att generna bara spelar en viss roll. Förutom uteendemässigt då förstås. Men där vet man ju ändå inte hur det blir?

• ljuvlig

Heeej på alla här inne!
    Nu var det oförskämt längesen jag skrev men det beror helt enkelt på att jag har haft häcken full på jobbet in i det sista! Hela hösten har varit tuff med mycket övertid....
    Vet inte om någon mer har hunnit bli gravid, kanske kan någon säga vilken sida den uppdaterade listan finns på?
    Vi är inne på försök 5 och jag har precis haft ÄL. Spännande som vanligt när det snart börjar närma sig BIM...

• sweetstreet

Och sedan känner man ju till så otroligt många fall där det visat sig att pappan inte alls är den biologiska pappan fast alla (utom mamman då kasnke?) har vetat det. Och det har ju inte direkt påverkat vare sig känslor eller liknande mellan papp och barn. Inte förrän det uppdagas då förstås, men då kasnke det mest är relationen mellan pappan och mamman som blir skum?

I många fall har ju omgivningen t o m tyckt att barnet varit "jättelik pappan" både utseendemässigt och till sättet. Så jag tror att vi lägger väldigt mycket tolkningar av likheter/olikheter i andra saker, som tex ansiktsmimik, rörelsemönster, sätt att prata etc etc

Men självklart är ju fortplantningsdriften stark. Av naturliga skäl!! Annars skulle väl inte kvinnor som genomlidit helvetiska förlossningar vilja göra om det t ex? :)
    Inget kosntigt med det.

• sweetstreet

Hej ljuvilig!

Kul!!! Inte med övertid förstås, men med nyligen ÄL!

När har du BIM?
    Blir väl nu runt jul-nyår eller??

Håller tummar!!! :)

• sweetstreet

Ojdå Jessie, så då fungerar kanske inte två mamaklädsaffärer i Lule då??
    Kanske kan ni starta ihop???? :)

Ha det bra ikväll!

• sweetstreet

Hejdå muggles!!!!! :)

*vinkar från NY*

• _koko_

Jag håller helt med dig sweet, det handlar inte om att jag tycker att våra gener är bättre än någon annans utan något mer primitivt. Något jag inte kan förklara riktigt, dvs fortplantningsdriften du nämner. :)

ljuvlig - vet inte på vilken sida senaste listan är, kan lägga in en här om du vill.

• nenne78

hm. never ending story - var har aladåben tagit vägen?? 3:e månaden och inte ett snigelspår

Eller också är jag på avigvägar och cyklar.

Har jag lagt alla ägg i en korg?

Har centrifugkraften slutat fungera?? (Det är säääkert den där Fuglesangs fel! )

Blir det pannkaka av alltihop, eller??

åååååh... mÅste man ringa någon BM eller?

• _koko_

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9
    Skärgårdsbruden , Stockholm , 29 år , november 06 , Gravid 9/11
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11
    Victoria80 , ? , ? , november 06 , Gravid 17/11
    lollan79 , ? , 27 år , ? , Gravid 1/12?
    Jessie76 , Luleå , 29 år , ? , Gravid 5/12?
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 35 år , augusti 06 , Gravid 18/12

nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06
    _koko_ , Stockholm , 28 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , september 06
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06
    ljuvlig , Göteborg , 31 år , augusti 06
    Fru UH , ? , 31 år , augusti 06
    missZapon , ? , ? , ?
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06
    Eden-06 , ? , ? , september 06
    Frejis , Stockholm , 33 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , ? , ? , ?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???