• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Jessie76

Haha, men om du kollar fanns en sån! Med en stor stop grej

Jo det kan man väl om man är händig, men he är int ja!

• sweetstreet

koko,

tycker inte alls att du ska känna så! Att du betalar och "slinker före".
    Det är ju precis som du säger, ju fler som kan tänka sig att betala själva ju kortare blir ju vanliga landstingskön! :)

Det enda jag själv kan känna med detta med pengar och kostnader är att det är mycket pengar för något man inte vet säkert resulterar i barn? Jag har en nära vän som till slut fick barn på egen hand (ja hennes man var såklart inblandad).De fick hormonell hjälp, men behövde inte gå så långt som till ivf. Men om det inte fungerat med "bara" hormoner så hade de behövt göra ivf, och när vi diskuterade det så kände jag mest att det var så mycket pengar för "bara" försök.

Jag vet inte alls vad jag skulle gjort i en sådan situation, men jag tror att jag nog hade funderat på adoption då. Det kostar visserligen mycket, men då är man säker på att det man får ett barn.

Men allt är så himla indivduellt. Detta är bara en tanke jag har själv eftersom jag varit så inne i denna typ av diskussion med min kompis.

Men självklart hoppas jag att det fungerar för er innan ni behöver tänka på ivf, och annars att det fungerar bra med ivf:n!!
    :)

• sweetstreet

Jessie!

är ganska säker på att man inte måste vara superhändig för att fixa dit bebis på en tröja!
    Det är ju ändå bara 5 bokstäver!! ;) :)

• sweetstreet

koko,
    hoppas verkligen inte att du tog mitt tidigare inlägg fel!!!!! :o

Inser nu att det kanske ser väldigt okänsligt ut!!!!!!!! :(

Men det var verkligen INTE meningen! Jag ventilerade bara mina egna tankar som dök upp för några år sedan när jag pratade mycket om detta med ivf med min kompis. Hade ju inte börjat fundera på sådant alls tidigare, men då började verkligen fundera lite mer.

Men som sagt, jag respekterar verkligen allas vilja att försöka på alla möjliga tänkbara sätt som känns bra för dem! Detta var verkligen bara mina egna funderingar!!!!!

• Jessie76

Hahahaha... Men sluta nu, jag ids helt enkelt inte säkert
    Förlåååt - för man måste på stan å man måste hitta nåt ställe som har såna boxtäver åsså ska man hitta tröjor
    Det är nog både enklare å billigare å beställa - tror du inte?

Vi har ingen affär som säljer mammakläder här ens
    Ja, förutom dom vanliga då - hm å sånna

• Jessie76

Nä koko, känn inte så! Det är ju upp till var och en.
    Jag menar, det är väl som att dom som kör en ny bil eller om man har ett nytt hus och ha dåligt samvete mot dom som inte har samma?
    Man prioriterar olika helt enkelt.

• sweetstreet

Jessie

Precis!!!!!!

Och du det där med tröjan och fixa-själv...
    Det ÄR mer jobb med det! Det som är skoj är ju att man kan skriva precis vad som helst!!! ;)

Typ: Ingen aladåb!!!

eller: Stolscentrifugen gjorde susen för musen!

(fast då blir det måååånga bokstäver såklart...!)

• sweetstreet

Jessie,
    Visst bodde du i Luleå??????

Om det inte finns någon mamma-klädes affär där kasnke det är värsta tricket att starta en sådan?! Snacka om marknad!!!
    Hela Boden skulle väl också komma körande för att handla eller???!!! :)

• sweetstreet

Jag har faktiskt bara varit i Lule en gång i mitt liv....

Men jag tyckte det var en jättefin stad! Iallafall sommartid!! Med vattnet inne i stan och så! Mysig!! :)

• sweetstreet

Kanske även Pite-borna skulle dra man ur huse för att shoppa mammakläder i Lule?!?!?!? :)

Eller kasnke snarare kvinns ur huse... ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???