• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Snartis - Fniss, vore skrämmande om nån av er som inte har sjukdomen kunde förklara det bättre än jag... ;)

Fick bekräftelse igår på att remissen för ivf kommit fram. Där stod det att de ska utreda saken vilket tar 4-8 veckor och sedan skickar de en bekräftelse på att vi fått köplats. Undrar just vad de ska utreda eftersom det inte stod någon om att vi ska medverka i det...?
    1½ år uppskattar de väntetiden till.
    Vad hopplöst det måste kännas för de som inte har möjlighet att betala själva eftersom man tydligen har störst chans att bli gravid upp till ett år efter operationen...

• Snart så....

*stolt*
    viktiga saker måste man komma ihåg

• Snart så....

1 1/2 år då har du ju tid för barn nr 2 vettja :D

• _koko_

Snartis -
    Pust och stön, börja om 6 mån efter förlossningen? Nja...

• _koko_

Snarare är det en bra backup om 3 privata försök inte fungerar. :)

• Snart så....

man ska aldrig säga aldrig, du kanske är jättesugen på nr 2 efter 6 månader hahaha

• Snart så....

får du 3 försök för ca 50 tusen? eller är det per försök?

• Jessie76

Hmm... *vink vink* här e jag

Nää, tänkte inte på det där med drickandet Då hade du ju en bra idé

ALLA symtom jag öht hade innan BIM var menssymtom! Det är fullständigt sant. Om någon skillnad kanske att menssymtomen var förstärkta. Jag vet att det är skillnad mellan olika personer men så var det.
    Snälla snälla ge inte upp förrän det kommer det som inte ska komma!
    Skyltsöndag när vi stod å sålde glögg å julklappar var jag ÖVERTYGAD att mensen kom. Jag sa det till min man - nu måste vi åka hem för jag har fått mens! Men den kom aldrig. Det är så himla lika symtomen!
    Jag tror att dom "riktiga" grav.symtomen kommer ett bra tag efter BIM. Eller?

• Snart så....

molvärken är det som skiljer sig markant bara för min del.

• mugglesfan

Japp, jag tror som Jessie att de riktiga gravsymptomen kommer när man väl vet om vad som hänt. Enda skillnaden mot menssymptom som jag märkte var nidblödningen och ilningarna i ena bröstet men det är ju inte alls om får sånt heller. Samtidigt hade jag PMS-känningar trodde jag (lättirriterad, lite deppig), molvärk i korsryggen, brun flytning mm.

förresten Jessie: du kände inte av ontet i boobsen vid dina tidigare graviditeter eller? är detta första gången du har så ont? iofs vet jag ju att olika grav kan vara mkt olika men ändå...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???