• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

jessie: jag valde samma bild som förut - vi kan ju inte ha dig drickandes vin nu när du är gravid - hur skulle det ser ut!
    Nu är du med igen!

Hade du förresten inte lika ont vid de två andra graviditeterna?

• Storasystern

Snartis, då ska jag ta mannen med mig nästa gång jag shoppar stickor! :) Han är nog redan lite mer desperat än vad jag är - han är några år äldre - men han låtsas vara lite cool (försöker iallafall!) ;)

Mmm, det luktar gott av granen, men den sticks lite... :(

• Storasystern

Jessie, hej hej! *vinkar* kul att se dig också! :)

• _koko_

fruLlan - vet precis vad du menar. Känns jättesorgligt att inte få vara en av de som får berätta för familjen under julen. Jag älskar julen och kan inte beskriva hur underbart det hade varit att få kläcka ur sig det just då...
    Se minen på mina föräldrar, få gråta lite lyckotårar... Vet precis hur de skulle reagera... Är så himla glad för er som får göra det, men jätteavis också.

Läste en del om misslyckade ivf'er igår också, vilket kan ha gjort sitt till... Tänk om inte det heller funkar... Hoppsan, behöver visst lite deppmantel just nu tror jag! Är glöggkranen ledig??

• mugglesfan

fruLlan: jag saknar dig lite här på tråden! jobbar du ihjäl dig eller?

Tänker tillbaka på de underbara helt galna inläggen för ett bra tag sedan när du hade käkat dubbeldos RR... Kommer ni andra ihåg? Herregud, vilka goa gapflabb man fick!!! (Jobbarkompisarna undrade nog vad man sysslade med...)

• mugglesfan

koko: jag tror det finns gott om glögg i kranen under manteln idag! Men försök trycka bort tankarna på misslyckad ivf nu innan det har hänt (precis som jag försöker trycka bort tankarna på MF).

En solskenshistoria för att muntra upp lite: jag har ett par bekanta som hade svårt att få barn. Tydligen var just deras kombination av ägg och simmare inte gynnsam ihop (vet inga detaljer) vilket gjorde att chansen att de skulle tillverka ngt på naturlig väg var mycket liten. De fick behandling och det blev ett barn. När det första barnet var lite större började de fundera på barn nr två. Under tiden skyddade de sig inte eftersom det ju ändå inte kunde bli ngt (trodde de). Så innan de kom till skott för att "beställa nr 2" med behandling så var hon gravid igen - denna gången på naturlig väg!

• BrudSommar2006

Snart så, har inga tips för hur man underlättar tyvärr men nu slipper man känna sig svimfärdig när man försöker torka sig efter att ha duschat i alla fall. Jag kunde inte riktigt begripa hur man skulle kunna börja amma om inte allt släppte på studs på BB men det verkar som om det löser sig långt innan dess. Håll ut till i mars!

• _koko_

Det är heeeelt overkligt för mig att det kan göra så ont i brösten!!! Man måste ju bli handikappad ju!

Tack muggles! Det kanske är hormonerna igen... Var rätt bitchig mot stackars sambon i morse och nu vill jag nästan böla... Ajaja, jag hade ju hoppats att det skulle dröja till efter nyår!!
    Räknade förresten efter när mensen borde komma - och jag är på dag 38 nu tror jag, så det kanske inte blir något ens nu!! Vore så jääääkla skönt!! Det kan vara värt lite humörsvängningar. ;)

• Snart så....

ja jo handikappad är ett fint ord :)
    Om ni vet hur brösten kan kännas innan BIM så dubbla detta flera gånger om så får ni en känsla för hur det kan vara.

Koko, först får du hormonsvallningar av sprutan sen kommer grav hormonerna sätta igång. Vilket år du kommer få gumman!

• Snart så....

är det så att din mens kan hoppa över denna gången?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???