• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Jessie, visst är det ett elände. Tiden man mår som värst och skulle behöva lite stöd på jobbet är den tid som det är meningen att man inte ska berätta för någon utan låtsas att allt är prima!

Jag tycker fortfarande att tabletterna jag fick är det bästa som hänt men om man inte tycker att det är värt det får man väl försöka stå ut tills det går över. Någon gång mellan vecka 12 och vecka 20 släpper det så håll ut!

• Nasse7

Jag har inte varit inne på ett par månader, men OJ vad mycket som har hänt sedan dess!! Grattiskramar allihop ni som har fått plus!!
    Jag har efter bröllopet i augusti slutat med piller, men tänkte att händer det så händer det. Trodde själv att min mans små krigare inte var så vältränade och döm min förvåning när jag själv fick mitt plus förra veckan. Är helt chockad och har inte fattat det än, en vecka senare.
    Jag bokade tid hos MVC och testade mig där också vilket naturligtvis visade samma resultat. Gravid....
    Känner inget! Brösten är lite större och de ämmar kanske lite, men annars märker jag ingenting. Trodde man liksom kände på sig om man är gravid??

• mugglesfan

Jessie: nix jag har inte varit och träffat ngn ännu. Jag ska dock ringa och boka en tid för VUL och NUPP hos ngn privat här i Götet. Imorgon ska vi på vårt första inskrivningsbesök och prata om "livsstilsfrågor", dvs rökning, alkohol, kostråd mm. Jag ska fråga lite om det här med symptomen då. Jag kan känna litegrann i livmodern ibland, nästäppa vissa morgnar, fortfarande lite hård mage (men inget störande eg), annars nästan ingenting. Jo, lite större boobs men de ömmar pyttelite på bröstvårtorna, annars bara positivt att fylla ut bh:n lite bättre! Men jag försöker verkligen fokusera på att jag inget kan göra om det blir MF (lätt!), att jag ska uppskatta att jag inte är illamående osv.

Min mamma berättade mer om sitt MF som hon haft (jag visste iofs om att hon haft ett men inga detaljer). Hon gick på toa en dag och så kom det en blodig slemmig klump och sedan blödde hon i några dagar efter det. Hon kände ingenting innan, ingen smärta el så. Läbbigt!

Men nu ska vi ju koncentrera oss på de som BIMar och inte på tråkigheter!!!

• mugglesfan

Oj, jag glömde ju GRATTA Nasse7!

• mugglesfan

Och Jessie, gud vad tråkigt att må sådär! Man vet ju hur jobbigt det är med magsjuka så det måste vara hemskt att behöva jobba också. Kan du fixa tabletter liknande de som Brudsommar fick???

• Jessie76

Ja Usch, jag har ingen aning. Ska kolla, ska ju på inskrivning den 4/1 och om det är lika illa då får jag väl fråga henne.
    Jag ska nog stanna hemma imorrn tror jag. Gör ändå ingen nytta här
    Funderar bara på om jag ska ta VB eller slösa en karensdag. Äh, whatever...

Nä det är inte roligt, å man är så hungrig å sugen på allt!! Salt salt sallllt

• BrudSommar2006

Grattis Nasse!!

Muggles - nu har jag gjort ett nytt försök att maila dig, från en annan server den här gången, hoppas att bilden kommer fram den här gången. Annars får jag prova maila från en annan mailadress.

• mugglesfan

BrudSommar: nu är du med!

pirr: vad bra att det är positivt med bebisfabrik! Inte alls för privat förresten - här är det väl "share" som gäller?!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???