• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jag har förresten dragit ner på mitt kaffedrickande vilket också kan bidra till hårdare mage men det är nog säkert gravidhormoner, för såhär trög har jag aldrig varit innan. Spännande, själv hade jag ingen aning om att trög mage kunde vara ett symptom?! Ständigt nya erfarenheter...

I lördags tänkte jag förresten "undrar om det här är sista gången jag dricker vin?" och japp. Men då hade jag ju legat i ons, tors, fre och lör. Tror INTE jag ska informera BM om det! Fast jag tog yttepytte vinglögg (och blandade med lättglögg när ingen såg) på jobbet idag. Jag är ju inte rabiat. Mannen kommer nog att hålla mig i hårdare tyglar he he

• mugglesfan

Förresten (nu är jag igång med mina monologer igen), ni som tycker det blir för mkt tandborstsex. Ta reda på ÄL och kör varannan dag en vecka runt ÄL. Börja 1-2 dagar innan ni tror ni ska få böj och kör minst 4 dagar efter böj - då borde ni i rimlighetens namn pricka rätt utan att helt köra slut på er - det blir ju 4 gånger.

Att köra på med varannandagssex from mensens slut tror jag inte på - jag tror chansen att bli gravid så långt innan ÄL är minimal.

• mugglesfan

Apropå MF: hittade det här på niomanader.se:
    "Missfall som sker innan vecka 13, oavsett variant, beror nästan alltid på genetiska orsaker, inte på något mamman gjort eller inte gjort. Det handlar om naturens sätt att selektera bort barn som aldrig skulle klarat sig." Länken: www.niomanader.se/content.asp

• pirr!

Nä, jag håller med om att köra från direkt efter mensens slut är lite onödigt, om inte LUSTEN (ni kommer ihåg den va? ) kommer på besök förstås. Anledningen till att vi nästan gjorde det var att då min mens varit så oregelbunden var det näst intill omöjligt att veta när ÄL var.. fortfarande så. Funderar att lägga en förmögenhet på ÄL-stickor nästa månad för att få bättre koll..

• pirr!

Förresten;
    Varför ska det vara så svårt att luska ut när Äl är? Gillar tanken på nån form av TYDLIG signal att NUU lämnar ägget sin plats och börjar vandringen..
    Lampa på magen eller grön mens ("ÄLs") kanske?

• pirr!

Ha, nu kom en gubbe med blinkande öga utan att jag ville..

• pirr!

Hohoooooooooooooooo
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallååååååååååååååååå!

Är det någon där?
    lite sällskapssjuk...

• nenne78

jag är här

hååller med ang ÄL - varningssignal. NÅT sätt borde evolutionen ha kommit fram till. Alla andra djur har ju speciella brunsttider mendans vi - högst i näringskedjan - ska vackert vänta och se och hoppas ett under. Såååå 2000-tal f. K.

• nu är jag fruL

hejsan pirris
    jag är här.
    har jobbat som en tok men nu gick luften ur mig...

jag fick preci ångest för att vi inte hade 6 igår...
    Faaan att det skall vara så mycket ångest med i barngörar stadiet.
    hade ju böj i torsdags och 6 tor, fre, lör men inte igår. Undrar om man kan ha en sån jääääävla otur att man missar grav bara för det.

Usch och suck

Annars har jag jätte ont eller snarare "fryser" i livmodern...men det hade jag förra månaden också...så det är nog bara falskt alarm igen

• pirr!

Japp- kanske får bli ett önskemål till nästa generation (om det nu blir någon...verkar ju väldigt svårt)

Förresten- hela tredje världen klarar sig ju bra utan tester och sånt´, borde inte vi det med då?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???